Smidt ud pga svigersøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej, jeg har lige et spg det er sådan at jeg har brok i ryggen, samt skulle vi have besøg af mandens søster samt hendes 3 børn. I 10 dage, første dag laver jeg 4 forskellige mad retter trods smerter i min ryg, nå dagene kommer og går efter ca 4 dage. Vil de så i svømmehal forklare så min mand at jeg har mens men godt kan tage med og vente på dem, for hans søster vil så gerne derhen trods jeg har mens. På vej hjem har jeg så ondt i ryggen at jeg siger til min mand at mine smerte ikke er til at holde ud, og om jeg må tage ned til min familie i et stykke tid for at få ro. Der bliver han så irriteret og begynder at råbe af mig, vi skændes så lidt frem og tilbage indtil hans søster ser jeg græder men ikke kommer og trøster mig eller andet. Så siger hun ''jeg gider ikke være her mere jeg går hjem'' og der bliver min mand så sur og siger du bliver min kone går.. selvom jeg intet har gjort eller sagt hvad havde i gjort i sådan en situation, samt blev han ved med at sige min familie er vigtigere end alle sammen, jeg havde jo intet sagt om hans familie.. de har altid behandlet mig som lort

det er en vild reaktion…råber han ellers af dig når der opstår lidt udfordringer? 
Jeg ville ikke finde mig I at blive råbt af at man fortæller at man har ondt. I øvrigt skrive du at dine smidt ud pga svigersøs…det er du ikke. Din mand har “smidt dig ud” fordi han valgte dig fra. 
Jeg tænker om svigersøs var utilpas i situtationen og ikke vidste hvad hun skulle gøre og om hun måtte blande sig, når nu han stod og råbte. Og jeg ville heller ikke gide være hos nogen hvor de råbte og skreg af hinanden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2021

Jeg takker mange gange, er det ikke underligt at hun ikke bad ham om at tie stille imens han råbte af mig og smed mig ud? Samt kaldte mig alt muligt..

Eller er det bare mig?

det underlige er at han råbte af dig i den situation du beskriver.
Det er også underligt at du spørger om lov frem for at sige: puha skat jeg har ondt i ryggen. Tag I afsted og hyg Jer så får jeg slappet lidt af imens. Hvorfor skal han godkende det? Der er underligt. 
det er underligt han synes du skal med og stå udenfor og vente. 
det er underligt han ikke tager hensyn til dine smerter. 
stop med at fokusere på søsteren og fokuser i steder på at der er noget dysfunktionelt i jeres forhold.

Anmeld Citér

2. september 2021

Anonym skriver:

Næste dag kommer søsteren og siger til mig, at jeg er alt for følsom. Og så hebtyder hun til det ikke var forkert af sin bror

jeg synes virkelig det er skørt at al din skuffelse og fokus er lagt over på søsteren. 
hun tør måske ikke at sige noget hvis hun ved han farer op som han gør. 

Anmeld Citér

4. september 2021

Meheju

Profilbillede for Meheju

Hejsa

Jeg syntes godt nok efterhånden at det er mere reglen end undtagelsen herinde, at man skal gå fra manden fordi denne opfører sig hensynsløst overfor sin kvinde. 

Jeg vil give denne kvinde ret i at det ikke er i orden at manden står og skælder hende ud, foran svigerinden, men så kunne man som kvinde have vendt den og sagt til sin mand at dette var ikke det rette tid og sted at diskutere. 

Det er sgu så nemt at gå fra hinanden, for i mine øjne sådan nogle små bagateller, men hvorfor ?

Græsset er da ikke grønnere på den anden side og man splitter sin familie op, bare fordi man SELV lige i øjeblikket føler sig uretfærdigt behandlet.,

Anmeld Citér

4. september 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Meheju skriver:

Hejsa

Jeg syntes godt nok efterhånden at det er mere reglen end undtagelsen herinde, at man skal gå fra manden fordi denne opfører sig hensynsløst overfor sin kvinde. 

Jeg vil give denne kvinde ret i at det ikke er i orden at manden står og skælder hende ud, foran svigerinden, men så kunne man som kvinde have vendt den og sagt til sin mand at dette var ikke det rette tid og sted at diskutere. 

Det er sgu så nemt at gå fra hinanden, for i mine øjne sådan nogle små bagateller, men hvorfor ?

Græsset er da ikke grønnere på den anden side og man splitter sin familie op, bare fordi man SELV lige i øjeblikket føler sig uretfærdigt behandlet.,

Mon ikke folks råd bunder primært i en antagelse om, at de beskrevne eksempler er symptomatiske for virkelig dysfunktionelle forhold? En mand der behandler sin partner som beskrevet i denne tråd er jo næppe særlig velindrettet i øverste etage og dermed er der formentlig også langt mere bag historien - og tale om helt generelle forhold, snarere end blot en enkelt episode.

Og jo... er man sammen med et menneske som behandler en uden respekt og værdighed, så er græsset da netop grønnere på den anden side, hvis man tør gå ud i verden og kræve at dem man bruger sit liv med også behandler en, som et menneske skal behandles ...

Anmeld Citér

4. september 2021

Meheju

Profilbillede for Meheju
StortOgSmåt skriver:

Mon ikke folks råd bunder primært i en antagelse om, at de beskrevne eksempler er symptomatiske for virkelig dysfunktionelle forhold? En mand der behandler sin partner som beskrevet i denne tråd er jo næppe særlig velindrettet i øverste etage og dermed er der formentlig også langt mere bag historien - og tale om helt generelle forhold, snarere end blot en enkelt episode.

Og jo... er man sammen med et menneske som behandler en uden respekt og værdighed, så er græsset da netop grønnere på den anden side, hvis man tør gå ud i verden og kræve at dem man bruger sit liv med også behandler en, som et menneske skal behandles ...

Nu ved man jo ikke om det hører til hverdags kost at han behandler TS på denne måde.

Anmeld Citér

4. september 2021

Frizzy

Meheju skriver:

Nu ved man jo ikke om det hører til hverdags kost at han behandler TS på denne måde.

Men uanset hvad siger det meget om mandens værdier og evne til empati. Hvilket er ret generelle ting man skal leve med i forholdet. Jeg ville ikke vælge eller blive hos en mand der ikke viste respekt for mig som menneske og de behov jeg måtte have (smerter osv.) jeg forsøger også selv af vise hensyn og give den anden vej. 
Livet er for kort til at være dørmåtte. 

Jeg tænker Ikke hun nødvendigvis skal gå. Men der skal andre boller på suppen, og der skal forventningsafstemmes, hvis det skal kunne gå på langt sigt.  

Anmeld Citér

4. september 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Meheju skriver:

Nej, det gør det ikke. Min påstand er dog at sådanne situationer ikke forekommer hos mennesker uden “brist” - og det er svært at forestille sig et i øvrigt harmonisk parforhold ud fra det der beskrives. 

Anmeld Citér

4. september 2021

Kontrast

Meheju skriver:

Det lyder urealistisk, at en almindelig empatisk og respektfuld mand i et sundt, ligeværdigt forhold pludselig behandler sin kone sådan der.

Anmeld Citér

4. september 2021

Frizzy

Fokuser på dit ikke respektfulde forhold. Det er din mand der bør tænke sig om og opfører sig med hensyn og empati. Glem hans søster.. det er ret irrelevant for historien

hvis der var mig skulle der store ændringer til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.