Familieretshuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. september 2021

Anonym trådstarter

Hej. Kan man godt have et ønske om, at ville ændre bopælen for sit barn, hvis nu at bopælsforældren gang på gang har aftaler, på de dage, hvor det i følge samværsordningen er bopælsforældres dage til at have barn? Men i stedet får passet af familie. Eller  beder om min hjælp. Jeg er lidt i tvivl, om det er for tyndt et grundlag, i forhold til, at det er vanskeligt at ændre bopælen.

Ved godt, at bopæls forældren i princippet kan få passet så meget som der ønskes.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det kommer an på hvad du vil have ud af det? 

Det eneste du får ud af at skifte bopælen, er at du får børnepengene. Men samværsordningen ændre sig jo ikke nødvendigvis. 

Er det samværsordningen du vil have ændret? For så synes jeg da ikke det er et tyndt grundlag, at han reelt ikke er sammen med barnet det meste af tiden. Selvfølgelig kan man ikke blande sig i om den anden part får passet barnet, men hvis man er blevet opmærksom på et mønster der er meget hyppigt, kan man jo godt tage det op i familieretshuset som en bekymring for barnets rammer og struktur, og foreslå både for barn og far, at samværet bliver delt anderledes. 

Anmeld Citér

1. september 2021

Anonym trådstarter

Det kommer an på hvad du vil have ud af det? 

Det eneste du får ud af at skifte bopælen, er at du får børnepengene. Men samværsordningen ændre sig jo ikke nødvendigvis. 

Er det samværsordningen du vil have ændret? For så synes jeg da ikke det er et tyndt grundlag, at han reelt ikke er sammen med barnet det meste af tiden. Selvfølgelig kan man ikke blande sig i om den anden part får passet barnet, men hvis man er blevet opmærksom på et mønster der er meget hyppigt, kan man jo godt tage det op i familieretshuset som en bekymring for barnets rammer og struktur, og foreslå både for barn og far, at samværet bliver delt anderledes. 

Hmm, men det er bare svært at finde en anden ordning, da far har aftaler midt på ugen og i weekenderne. Så tænker vi måske bare løber ind i det samme problem, ved at der er de her aftaler.  De vil jo være der, om det er på den ene eller anden måde egentlig.

Jeg er lidt i tvivl, om det giver mening det jeg skriver.

Anmeld Citér

1. september 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hmm, men det er bare svært at finde en anden ordning, da far har aftaler midt på ugen og i weekenderne. Så tænker vi måske bare løber ind i det samme problem, ved at der er de her aftaler.  De vil jo være der, om det er på den ene eller anden måde egentlig.

Jeg er lidt i tvivl, om det giver mening det jeg skriver.

Men hvis han har jeres barn halvdelen af tiden nu, så er det meget tid hvor barnet kan blive/bliver kastet rundt til pasning. Det vil jo naturligt være mere begrænset hvis han har mindre samvær generelt. 

Og måske man kunne være så heldig at han ville prioritere sit samvær lidt højere hvis han havde mindre af det. Så de rent faktisk kunne have noget værdifuldt tid sammen, fremfor at far bruger tiden på at få logistikken til at gå op med alle hans aftaler. 

Anmeld Citér

1. september 2021

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hej. Kan man godt have et ønske om, at ville ændre bopælen for sit barn, hvis nu at bopælsforældren gang på gang har aftaler, på de dage, hvor det i følge samværsordningen er bopælsforældres dage til at have barn? Men i stedet får passet af familie. Eller  beder om min hjælp. Jeg er lidt i tvivl, om det er for tyndt et grundlag, i forhold til, at det er vanskeligt at ændre bopælen.

Ved godt, at bopæls forældren i princippet kan få passet så meget som der ønskes.

Der bliver forhåbentlig kigget på barnet først, altså hvordan barnet trives . Virker barnet glad og veltilpas, tænker jeg ikke at du for bopælen på grundlag af det du skriver her.

men er der andre instanser , som ytre bekymringer ( fek.s , børnehave eller skole)) over den nuværende ordning, vil det jo blive gransket nøjere og bopælen kan falde til dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.