Ægløsningssmerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.467 visninger
10 svar
5 synes godt om
1. september 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer.
Jeg mistænker lidt, at jeg trods relativt regelmæssige menstruationer ikke har haft ægløsning særligt ofte gennem de seneste måneder.

Jeg kan huske, at jeg under projekt baby nr. 1 opdagede, at jeg havde nogle grimme ægløsningssmerter. Jeg troede jo bare, at det var nogle kramper, som jeg af og til havde, og som hurtigt var overstået igen. Da jeg begyndte at få styr på min cyklus viste det sig, at jeg altid fik disse smerter omkring ægløsningstidspunktet. De kunne variere lidt i styrke, men kunne godt være ret stygge og gøre det svært at gå/stå/ligge. Overstået på 30 minutter. Den måned, hvor min datter blev undfanget, hoppede jeg på manden lige efter kramperne var overstået (ikke lige der, jeg havde mest lyst til sex, fordi det stadig var ømt), og så var der gevinst.

Nu har vi prøvet meget længe (med en bio sidste vinter) og ellers intet held. Nu har jeg så haft vanvittige kramper i underlivet, og tager en ægløsningstest. Positiv på dag 38 i min cyklus (mens er normalt på 28-31-dagen). Derfor mistænker jeg lidt, at jeg måske slet ikke har haft ægløsning de andre måneder.

Andre der har kraftige smerter ved ægløsning? Kan læse på nettet, at det kan være en bivirkning ved ægløsningssprøjter, når folk tager dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg er også lidt forvirret over de ægløsningssmerter for jeg har dem i flere dage. Sidste cyklus var det 3 dage   havde positiv test på den midterste dag

Jeg tror godt at dine smerter kan være æl smerter, har læst at de godt kan blive ret voldsomme. Måske du skal prøve at teste mere systematisk for æl og se om der er en sammenhæng over et par måneder? 

Anmeld Citér

1. september 2021

Anonym trådstarter

Jeg er også lidt forvirret over de ægløsningssmerter for jeg har dem i flere dage. Sidste cyklus var det 3 dage   havde positiv test på den midterste dag

Jeg tror godt at dine smerter kan være æl smerter, har læst at de godt kan blive ret voldsomme. Måske du skal prøve at teste mere systematisk for æl og se om der er en sammenhæng over et par måneder? 

Det var lige præcis det jeg gjorde med vores første og opdagede, at smerterne netop kom på ægløsningstidspunktet. Jeg kan jo nærmest ikke stå oprejst og sveder af smerte. Jeg havde bare glemt det. Glemt at jeg havde de smerter før sidste graviditet. Denne gang har jeg bare haft lidt småkramper på det tidspunkt, hvor jeg har haft positive ægløsningsteste. Nogle gange slet ikke mærket ægløsninger gennem det seneste år.

Jeg er, som dagen passerer, mere og mere sikker på, at det har været ægløsning. Hoppede på manden efter et par timer (heldigvis arbejdede vi begge hjemme i formiddags). Men jeg er da lidt bekymret over, at mine maaaaange andre måneder ikke har givet de her kramper.

Har du dem hver måned Mortil_en?

Anmeld Citér

1. september 2021

Mortil_2

Anonym skriver:

Det var lige præcis det jeg gjorde med vores første og opdagede, at smerterne netop kom på ægløsningstidspunktet. Jeg kan jo nærmest ikke stå oprejst og sveder af smerte. Jeg havde bare glemt det. Glemt at jeg havde de smerter før sidste graviditet. Denne gang har jeg bare haft lidt småkramper på det tidspunkt, hvor jeg har haft positive ægløsningsteste. Nogle gange slet ikke mærket ægløsninger gennem det seneste år.

Jeg er, som dagen passerer, mere og mere sikker på, at det har været ægløsning. Hoppede på manden efter et par timer (heldigvis arbejdede vi begge hjemme i formiddags). Men jeg er da lidt bekymret over, at mine maaaaange andre måneder ikke har givet de her kramper.

Har du dem hver måned Mortil_en?

Det kan jeg godt forstå, sidder selv med samme tvivl. Hvor længe er det siden du var gravid sidst?

Ja jeg har haft dem hver måned. Men jeg har også kun haft to normale cyklusser efter p piller. Jeg er ret overrasket over så tydeligt at kunne mærke det. Men det er jo en stor hjælp hvis det ellers virker som det skal jeg synes bare det er underligt at de varer så længe, men det kan da godt være at processen strækker sig over et par dage 

Anmeld Citér

1. september 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Det kan jeg godt forstå, sidder selv med samme tvivl. Hvor længe er det siden du var gravid sidst?

Ja jeg har haft dem hver måned. Men jeg har også kun haft to normale cyklusser efter p piller. Jeg er ret overrasket over så tydeligt at kunne mærke det. Men det er jo en stor hjælp hvis det ellers virker som det skal jeg synes bare det er underligt at de varer så længe, men det kan da godt være at processen strækker sig over et par dage 

Ja, det er da egentligt lidt sjovt. Men måske det skyldes hormoner... og at systemet gør klar til at klække æggene?

Jeg blev gravid i 2017, så det har da også 4 år på bagen Ikke så mærkeligt, at man har glemt lidt detaljer.

Anmeld Citér

1. september 2021

Mortil_2

Anonym skriver:

Ja, det er da egentligt lidt sjovt. Men måske det skyldes hormoner... og at systemet gør klar til at klække æggene?

Jeg blev gravid i 2017, så det har da også 4 år på bagen Ikke så mærkeligt, at man har glemt lidt detaljer.

Ja det kunne være en forklaring Uh det er 3x så lang tid siden for mig

Anmeld Citér

1. september 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Ja det kunne være en forklaring Uh det er 3x så lang tid siden for mig

Hold da op. Sikke et mod. Fik du den første tidligt?

Anmeld Citér

1. september 2021

Tidra22

Min gynækolog siger at smerterne SAGTENS kan variere fra måned til måned, og endda nærmest være invaliderende den ene og nærmest ikke-eksisterende den næste. Så det ville jeg ikke bekymre mig så meget om(: 

Selv har jeg indimellem store smerter når det er venstre æggestok der frigiver, sjældent højre. Der er ikke rigtigt nogen forklaring bag ifølge gynækologen, men intet at spotte der skulle være galt. 

Ved ikke om det gav noget brugbart, men i hvertfald skal du ikke bekymre dig om ÆL fandt sted uden smerter, så længe testen er positiv(: 

Anmeld Citér

2. september 2021

Mortil_2

Anonym skriver:

Hold da op. Sikke et mod. Fik du den første tidligt?

Ja det gjorde jeg. Er 36 nu

Anmeld Citér

2. september 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Ja det gjorde jeg. Er 36 nu

Ah okay. Jeg er 34

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.