Sådan er mit forhold til min far. Elsker ham møg højt, og vi kan snakke om alt. Han ved ting, ingen andre ved. Så han er både min tætteste, men samtidig også den, som kan være hårdest. Han har det med at få presset personlige informationer ud af mig. Det kan være om forhold, økonomi, en regning eller andet. Jeg kan ikke finde ud af at sige fra, og pludselig er fanden løs, og han vender og drejer alt, bruger information imod mig på en negativ måde, og kan gør mig SÅ ked af det. Han er virkelig min største kritiker og samtidig en af dem, jeg aldrig ville kunne undvære.
Jeg burde ikke tilgive flere af de ting, han har sagt. Hans onde ord kommer sig ofte af, at han selv har det af h til og retter sin vrede/frustration/livskrise imod mig. Helt uretfærdigt.
Man kan starte en samtale op med ham, og 20 minutter inde så kommer fanden op i ham. Men jeg har vænnet mig til det, for uanset hvad jeg har sagt og hvor pædagogisk jeg som datter gar været i min forklaring til ham om, hvor sårende det er, så lærer han det ikke, og jeg vil som sagt ikke undvære ham. Trist. Men ja, jeg affinder mig med det, på en eller anden måde, og lærer, hvordan jeg i hvert fald ikke selv skal være som forælder i nogle situationer.
Anmeld
Citér