Min x mand var meget egoistisk og ville aldrig gå på kompromis. Da vi blev skilt blev jeg truet med nogle ting af ham. Det vil jeg ikke gå ind nærmere på, men jeg var også tvunget til at lade være med at opkræve halvdelen af det vi ejer.. Det var et psykisk voldeligt ægteskab, hvor jeg desværre har føjet ham rigtig meget.
Men nu er han et kapitel som er forbi. Eller næsten, for han forventer at jeg hjælper ham så han kan realisere sine behov og mål.
De fleste af gangene han spørger mig, kan jeg faktisk godt hjælpe ham. Og jeg tænker altid, hvad nu hvis jeg var i samme både, så ville jeg også have nogle der hjalp mig. Jeg er opdraget med at det er forkert at være egoistisk. Men selvfølgelig er det okay at sige nej, specielt fordi han ikke har ændret sig her i livet, den mentalitet og tankegang jeg afskyede mens vi var sammen. Og han har truet mig med ting, som beviser at det han ville have, kan han ikke få til at hænge sammen uden mig.
Er jeg helt forkert på den?
Jeg har fortalt ham, at jeg ikke ønsker at støtte ham i de specifikke ting. Men jeg oplever alligevel at han ugentligt vil i kontakt med mig, for at bede om hjælp. Jeg har hjulpet ham før, men jeg har også understreget at det vil jeg ikke længere. Men han bliver ved. Det skal lige siges at vi er på talefod, og kan godt være sammen når det er vigtigt men vi er heller ikke mere end det.
Anmeld
Citér