Fertilitetsbehandling efter to økobørn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. august 2021

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har to dejlige børn sammen. Den første blev lavet i 1. hug og den anden efter at have prøvet i 7 måneder. Uden nogen form for hjælp. 

Vi ønsker os brændende nr 3 og har nu prøvet i et år uden gevinst. Det er 5 år siden jeg sidst var gravid med vores nr. 2, og vi har begge lige rundet de 30 år.  Vi tænker nu at det er tid til aktivt at søge en eller anden form for hjælp, men ved ikke hvor vi skal starte. Om han skal tjekkes, jeg skal tjekkes, eller begge eller noget helt andet. Hvor starter man?  

Er der nogen af jer herinde der har fået økobarn/børn og efterfølgende skulle udredes og evt i fertilitetsbehandling. Vil i dele hvordan i har grebet det an? Og er der noget i gerne ville have vidst? Næste skridt? Jeg går ud fra der ikke er noget at hente i det offentlige når man allerede har børn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2021

Kantar123

Anonym skriver:

Min mand og jeg har to dejlige børn sammen. Den første blev lavet i 1. hug og den anden efter at have prøvet i 7 måneder. Uden nogen form for hjælp. 

Vi ønsker os brændende nr 3 og har nu prøvet i et år uden gevinst. Det er 5 år siden jeg sidst var gravid med vores nr. 2, og vi har begge lige rundet de 30 år.  Vi tænker nu at det er tid til aktivt at søge en eller anden form for hjælp, men ved ikke hvor vi skal starte. Om han skal tjekkes, jeg skal tjekkes, eller begge eller noget helt andet. Hvor starter man?  

Er der nogen af jer herinde der har fået økobarn/børn og efterfølgende skulle udredes og evt i fertilitetsbehandling. Vil i dele hvordan i har grebet det an? Og er der noget i gerne ville have vidst? Næste skridt? Jeg går ud fra der ikke er noget at hente i det offentlige når man allerede har børn? 

Hej.

Jeg er selv gravid med nr. 3 efter to økobørn - alle tre lavet i første hug.

Det jeg gik meget op i alle gange, var at teste for ægløsning og have masser af sex hver og hver anden dag i min mest fertile uge - og efter.

Hvis du selv har testet for ægløsning og gjort ovenstående, og I har prøvet i et år, så er det vel OK at I kontakter lægen.

Hvis ikke, så synes jeg I skal prøve det, så du kender din cyklus og kan have sex derefter. Så ved du også om du har regelmæssig ægløsning.

Egentlig synes jeg det er for tidligt at opsøge hjælp, og det er ingen spøg at skulle starte i sådan et forløb.

Så hvis jeg var dig ville jeg slå koldt vand i blodet og prøve et års tid mere. Du er trods alt kun 30 og dine andre børn var nemme at lave.

Held og lykke :-) 

Anmeld Citér

28. august 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Man kan få hjælp til udredning og iui selv om man har børn sammen i forvejen. Man går til lægen og får en henvisning på både dig og din mand og kan herefter kontakte en klinik der har overenskomst med det offentlige. 

Jeg havde selv et barn lavet helt naturligt. Jeg blev gravid i allerførste hug men desværre en sa, og herefter hurtigt gravid igen, som blev til min søn. Så jeg troede da også at det gik nemt anden gang. Men efter et år uden den mindste lille streg, blev vi henvist. Vi var igennem 7 iui, herunder en sa, så en omgang ivf uden held og så en icsi der blev til endnu en søn. 

Det viste sig at der var problemer ved befrugtningen så flere sædceller kunne trænge ind i æggene. Derfor lykkedes det med icsi hvor de kunne styre forløbet. 

Så trods super sædkvalitet, super ægreserve, regelmæssig ægløsning, flot tyk slimhinde, så var der alligevel et mikroskopisk problem der gjorde det svært naturligt. Vi var forresten 30 da vi blev henvist. 

Ja det er hårdt at være i behandling, men det er også hårdt når der ikke sker noget hjemme. Så det kan være en lettelse at prøve noget nyt. Så jeg synes da bare I skal tage til lægen og få en henvisning og tage den derfra

Anmeld Citér

28. august 2021

Anonym trådstarter

Kantar123 skriver:

Hej.

Jeg er selv gravid med nr. 3 efter to økobørn - alle tre lavet i første hug.

Det jeg gik meget op i alle gange, var at teste for ægløsning og have masser af sex hver og hver anden dag i min mest fertile uge - og efter.

Hvis du selv har testet for ægløsning og gjort ovenstående, og I har prøvet i et år, så er det vel OK at I kontakter lægen.

Hvis ikke, så synes jeg I skal prøve det, så du kender din cyklus og kan have sex derefter. Så ved du også om du har regelmæssig ægløsning.

Egentlig synes jeg det er for tidligt at opsøge hjælp, og det er ingen spøg at skulle starte i sådan et forløb.

Så hvis jeg var dig ville jeg slå koldt vand i blodet og prøve et års tid mere. Du er trods alt kun 30 og dine andre børn var nemme at lave.

Held og lykke :-) 

Jeg har testet for æl og har regelmæssig cyklus, så jeg ved præcist hvornår jeg har haft æl de sidste mange måneder og har fuldt alle de gode råd

Jeg er klar over det ikke er en spøg at skulle starte i er forløb, og sådan håber jeg ikke mit opslag læses. For det var bestemt ikke intentionen. 

Anmeld Citér

28. august 2021

Nomnom

Jeg ville helt sikkert tage til lægen.

Vores første blev lavet i første hug.

Da vi så gik igang med nr 2 tog det 3 år. 

3 år fordi vi ikke ville gå til lægen fordi det virkede så "stort" at gå videre i fertilitetsbehandling. 

Da vi endelig blev udredt da vi var henvist, kunne de ikke gennemfører passageundersøgelsen som man får lavet inden en insiminering. Det viste sig jeg havde fået en polyp som spærrede for sædcellerne og nærmest fungerede som en spiral. 

Jeg var ikke blevet gravid uden den var blevet fjernet. Blev gravid i første forsøg efter den var fjernet.

Ville ønske vi var gået til lægen noget før, så havde vi haft en kortere afstand imellem vores børn og måske havde vi overvejet en tredje.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.