Man kan få hjælp til udredning og iui selv om man har børn sammen i forvejen. Man går til lægen og får en henvisning på både dig og din mand og kan herefter kontakte en klinik der har overenskomst med det offentlige.
Jeg havde selv et barn lavet helt naturligt. Jeg blev gravid i allerførste hug men desværre en sa, og herefter hurtigt gravid igen, som blev til min søn. Så jeg troede da også at det gik nemt anden gang. Men efter et år uden den mindste lille streg, blev vi henvist. Vi var igennem 7 iui, herunder en sa, så en omgang ivf uden held og så en icsi der blev til endnu en søn.
Det viste sig at der var problemer ved befrugtningen så flere sædceller kunne trænge ind i æggene. Derfor lykkedes det med icsi hvor de kunne styre forløbet.
Så trods super sædkvalitet, super ægreserve, regelmæssig ægløsning, flot tyk slimhinde, så var der alligevel et mikroskopisk problem der gjorde det svært naturligt. Vi var forresten 30 da vi blev henvist.
Ja det er hårdt at være i behandling, men det er også hårdt når der ikke sker noget hjemme. Så det kan være en lettelse at prøve noget nyt. Så jeg synes da bare I skal tage til lægen og få en henvisning og tage den derfra
Anmeld
Citér