Planlagt sex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

886 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. august 2021

Anonym trådstarter

Hvor ofte har i sex ved æl og hvilke dage går i efter i forhold til positiv æl test?

Vi har indtil videre benyttet os af en fremgangsmåde der hed at jeg siger hvornår vi ca. skal trappe op for sexen. Herefter sex ca. hver anden dag eller måske mere. Dette er ikke planlagt mellem os, men min kæreste har nok læst på nettet at det er fint med hver anden dag. Jeg er dog i tvivl om vi skal forsøge at have sex hver dag fra positiv æl test og et par dage frem?

På en måde føler jeg at det bliver for planlagt og for meget pres, men jeg ved ikke om det er bedre i forhold til at opnå graviditet? Heldigvis har jeg selv mere lyst til sex i de dage omkring æl, så jeg har egentligt ikke noget imod at planlægge mere sex, men jeg ved ikke hvordan min kæreste vil have det med det.
Udenfor æl er min sexlyst nemlig ikke så stor og vi nøjes ofte med sex 1-2 gange om ugen hvilket jeg også tror er fint med ham da han i øjeblikket er ret presset på job

Hvordan gør i og hvordan reagerer i og jeres mænd på planlagt sex?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2021

B&J

Vi var hammer dårlige ang planlagt sex det er slet ikke sjov men vi gjorde hver anden dag ca 3-4 dage inden æl og stoppede efter den var slut så vi stadig havde  sex uden det var planlagt. Efter 4 mdr bestemte vi os for ingen æl teste eller nåede vi tager det som det kommer lige som med den første og yes måned 5 var ser gevinst

Anmeld Citér

28. august 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Jeg er netop gået i gang med at læse Expecting Better. I kapitel 2 citeres en videnskabelig undersøgelse, der viste at hvis man bare har sex 1-2 dage før ægløsning er det 30% chance for graviditet. Og at sex hver anden dag var lige så godt som sex hver dag. 

Hvis sex hver 2. dag passer jer begge bedst, så nyd I det uden at stresse over projekt baby

Anmeld Citér

28. august 2021

Charl90

Vi stilede efter sex hver dag, startende er par dage før ægløsning til et par dage efter.

De fertile dage skulle være 5 dage før ægløsning og indtil to dage efter

Held og lykke

Anmeld Citér

28. august 2021

RB90

Vi har kun haft sex 1 gang på dagen for positiv ægløsningstest. Og det er jeg blevet gravid på alle 3 gange

Anmeld Citér

28. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Smid æl testene af h til og hav sex når I har lyst, jeg tror det der med æl test og planlagt sex kan stresse kroppen så meget at det kan blokerer lidt (det har jeg selvfølgelig intet videnskabeligt belæg for, men man høre jo ofte om at folk for bid så snart de stopper med at prøve )

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.