Corona vaccineret-moderna skal jeg kontakte læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

441 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. august 2021

Anonym trådstarter

Hej alle. 
jeg er blevet Corona vaccineret med moderna for 10 dage siden, i venstre overarm. Jeg er 30 år. 
Tidligere i dag da jeg havde været i bad og føntørre hår, opdager jeg et helt rødt mærke, der hvor jeg er blevet stukket. 
nu ser det sådan her ud. Og jeg synes det har forandret sig en smule efter jeg prøvede (i dårligt lys) at tegne en cirkel omkring. 
Det er helt varmt når man mærker på området i forhold til nedenunder.

skal jeg kontakte læge nu? 
skal jeg vente og se det an?
skal jeg kontakte lægen mandag først?

hvad skal jeg gøre og hvad ville i gøre??

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2021

Anonym

Altid kontakt lægen hvis du er i tvivl internettet har ikke en lægefaglig uddannelse

Anmeld Citér

27. august 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej alle. 
jeg er blevet Corona vaccineret med moderna for 10 dage siden, i venstre overarm. Jeg er 30 år. 
Tidligere i dag da jeg havde været i bad og føntørre hår, opdager jeg et helt rødt mærke, der hvor jeg er blevet stukket. 
nu ser det sådan her ud. Og jeg synes det har forandret sig en smule efter jeg prøvede (i dårligt lys) at tegne en cirkel omkring. 
Det er helt varmt når man mærker på området i forhold til nedenunder.

skal jeg kontakte læge nu? 
skal jeg vente og se det an?
skal jeg kontakte lægen mandag først?

hvad skal jeg gøre og hvad ville i gøre??

Efter mit første stik så min arm også sådan ud. Men også først efter flere dage. Mener det var en uge efter. Det blev ret slemt. Var varmt og ømt. Dagen inden 14 dage efter var det væk. 
Glemte helt at spørge yderligere ind til det. Har fået mit andet stik og her kom der en ildrød plamage dagen efter. Men det gik væk efter et par dage. 
Tænker at du kan holde øje med det og måske tage din temperatur. God ide med nogle billeder af det også. Nævn det for lægen inden andet stik. 

Anmeld Citér

28. august 2021

MEF

Sådan så min arm også ud ca en uge efter jeg fik moderne. Det gjorde den i en dag eller to og så forsvandt det igen.., jeg gjorde ikke mere ved det..

Anmeld Citér

28. august 2021

B&J

Lig et koldt omslag på det så det kan tage hævelsen 

Anmeld Citér

28. august 2021

Kir

Altså udslæt er en alm bivirkning og kan forekomme op til 14 dage efter. Min søster oplevede det samme. Selvfølgelig skal det ikke brede sig til større områder, men det dér ser ikke alarmerende ud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.