I limbo... Prøvet noget lignende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

833 visninger
10 svar
4 synes godt om
27. august 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer.

Jeg har registreret min menstruation siden december 2019, og har ALTID en cyklus på mellem 28 og 31 dage. Det seneste år har jeg brugt ægløsningsteste og får øget udflåd og lidt kramper under ægløsning. Den falder typisk på dag 15-17.

Denne måned har vi været til blodprøver, sædprøve og passageundersøgelse og har fået 2. stik af Moderna. For første gang har jeg ikke kunnet fange ægløsning og min mens er ikke kommet. Jeg er på dag 33 og der er ingen tegn på den, og graviditetstestene er ultra-blanke også desværre, og heller ingen tegn på graviditet (ellers var det selvfølgelig okay, at mens ikke kom). Nogen der har prøvet, at ægløsning er faldet måske en hel uge eller to forsinket, at springe en mens over? Eller måske have en skør cyklus efter undersøgelser eller vacciner?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2021

Maricella

Profilbillede for Maricella

Jeg har næsten lige oplevet at min mens var to uger forsinket. Tror det skyldtes et enormt arbejdspres i den cyklus (40-60 timer hver uge i 3 uger) den kom da der kom ro på igen. Har også før oplevet i en lignende situation at den var en uge forsinket. Udelukkende blanke test begge gange.

Måske har alle de undersøgelser stresset dit system? 

Anmeld Citér

27. august 2021

Komnubaby3

Jeg har fået 2. Stik med Moderna for 14 dage siden. Jeg har fanget min ægløsning i går og i dag med strimmeltest. 

Men om den forsinker min mens, det bliver spændende at se. 

Anmeld Citér

27. august 2021

Anonym trådstarter

Maricella skriver:

Jeg har næsten lige oplevet at min mens var to uger forsinket. Tror det skyldtes et enormt arbejdspres i den cyklus (40-60 timer hver uge i 3 uger) den kom da der kom ro på igen. Har også før oplevet i en lignende situation at den var en uge forsinket. Udelukkende blanke test begge gange.

Måske har alle de undersøgelser stresset dit system? 

Ja, det kan da godt være. Jeg er godt nok lige kommer på normaltid igen i juli/august 2020, efter et halvt år med 70 timers arbejdsuger, så jeg synes jo egentligt ikke, at jeg er så stresset ift. hvad jeg har været gennem længere tid.

Men måske prøver og Moderna har givet lidt uro

Anmeld Citér

27. august 2021

Anonym trådstarter

Komnubaby3 skriver:

Jeg har fået 2. Stik med Moderna for 14 dage siden. Jeg har fanget min ægløsning i går og i dag med strimmeltest. 

Men om den forsinker min mens, det bliver spændende at se. 

Så din ægløsning er faldet sent denne cyklus?

Anmeld Citér

27. august 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Ja, teorien er at vaccinen udløser en respons fra dit immunsystem, som også har stor indvirkning på din cyklus. Det burde normalisere sig igen relativt hurtigt

Anmeld Citér

27. august 2021

Maricella

Profilbillede for Maricella
Anonym skriver:

Ja, det kan da godt være. Jeg er godt nok lige kommer på normaltid igen i juli/august 2020, efter et halvt år med 70 timers arbejdsuger, så jeg synes jo egentligt ikke, at jeg er så stresset ift. hvad jeg har været gennem længere tid.

Men måske prøver og Moderna har givet lidt uro

Hvis du har haft regelmæssig menstruation under de forhold, så kan det måske være et "omvendt chok" for kroppen at gå til normal tid? Og så i kombination med de andre ting? Jeg ved det ikke, bare et gæt

Anmeld Citér

27. august 2021

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Ja, teorien er at vaccinen udløser en respons fra dit immunsystem, som også har stor indvirkning på din cyklus. Det burde normalisere sig igen relativt hurtigt

Åh tak... jeg anede ikke, at den teori var fastlagt derude. Der er så mange udokumenterede hypoteser, men fedt at der kan være en årsag gemt der. 1. stik var der jo intet ved. Så er det jo bare at vente, tænker jeg? Mon ikke jeg så bare skal bestille et ordentligt læs ægløsningsteste og prøve at finde den igen  

Anmeld Citér

27. august 2021

Anonym trådstarter

Maricella skriver:

Hvis du har haft regelmæssig menstruation under de forhold, så kan det måske være et "omvendt chok" for kroppen at gå til normal tid? Og så i kombination med de andre ting? Jeg ved det ikke, bare et gæt

Ja, det kan da egentligt godt være... jeg er jo vandt til skiftende arbejdstider og det er da sket før siden 2019, men måske kombinationen af det hele er problemet.

Anmeld Citér

27. august 2021

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Læste lige om det. Selvom det stadig er på hypotese-stadiet, så ser det da ud til, at mange verden over har oplevet blødningsforstyrrelse ifbm. vaccine. Men jeg er lidt i tvivl om, om det kan være tilfældet her, da begge vacciner er faldet mellem ægløsning og menstruation:

1. stik d. 20. juli.
Mens til tiden d. 26. juli.
Forventet (tilsyneladende manglende ægløsning d. 9. august.
2. stik d. 17. august.
Forventet mens for nogle dage siden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.