2 streger på 3+3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.118 visninger
8 svar
2 synes godt om
26. august 2021

Anonym trådstarter

Jeg har prøvet at blive gravid siden november sidste år. 

I dag her til aften på 3+3 tog jeg denne test ��

Så nu krydser jeg bare fingre for at den bliver hængende! 

Min kæreste vil ikke have at jeg siger noget til nogen, så nu deler jeg det med jer herinde. Jeg synes at det er så svært at tie stille. Jeg har lyst til at dele det med mine nærmeste veninder og mine forældre, selvom det stadig er meget usikkert. Er jeg den eneste der har det sådan? Jeg hører altid om at folk først siger noget omkring uge 12. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2021

A234n

Tillykke!! Sender al god energi og krydser fingrer for at den lille spire hænger i  Jeg bruger også dette  forum til at interagere, indtil vi er klar til at dele nyheden herhjemme (jeg er selv 4+3 og vi venter i hvert fald til efter første scanning, af hensyn til min kærestes følelser og bekymringer) 

Anmeld Citér

26. august 2021

Anonym trådstarter

Jeg krydser også fingre for at alt er som det skal være hos dig ��

Det er virkelig spændende. Det er første gang jeg har haft en positiv test, så jeg er helt rundt på gulvet ��

Anmeld Citér

27. august 2021

Cj85

Jeg syntes du skal sige det, uanset hvad der sker har du brug for at dele det  Med mine tre graviditeter (har tre drenge) sagde jeg det til de nærmeste tidligt.. Man er jo glad og hvis det går skidt så har man hurtig støtte. 

Anmeld Citér

27. august 2021

tutti

Stort tillykke!

Det er jo helt op til den enkelte/par, hvornår man vil dele hvad. Personligt synes jeg, at det er lang tid at gå til 12 uger - det er måske hvad man er "opvokset med", men både min kæreste og jeg har fra start haft det sådan, at det ikke er nogen hemmelighed, at vi er gravide og det er noget, vi gerne vil dele med de nærmeste. Ja, ting kan gå galt (det gjorde det også for os med en tidlig SA i den første graviditet), men her var det faktisk rart at kunne tale med vores nærmeste, hvis vi havde behov for det. Så var der ikke noget tabu. 

Vi vil så heller ikke kunne holde det hemmeligt ret længe, da venner og familie nok ville opdage ret hurtigt, hvis jeg ikke drak alkohol - men vi er super glade for at kunne have haft vores tætteste venner og familie med "fra start", nærmest helt fra de første to streger. 

Så I skal gøre, hvad der føles bedst for JER - ikke hvad der er normen eller kutyme, også i venneflokken .

Anmeld Citér

27. august 2021

Charl90

Stort tillykke Sikke en flot test så tidligt!

Det er forskelligt hvornår folk siger det. Første gang ventede vi til nakkefoldsscanningen fordi det var første barnebarn og vi gerne ville være sikre inden vi sagde noget. Denne gang har vi været åbne fra starten (8+0) Man skal bare overveje hvor mange man siger det til ift også at skulle sige det hvis det så ikke går. Det er sket for mig to gange. Jeg går meget ind for at man er åben om spontane aborter også, men man skal selv mærke om man vil have overskuddet til det.

Ulempen ved at sige det tidligt har for mig været de beherskede forsigtige lykønskninger. Viser man et scanningsbillede fra NF så ønskes der stort tillykke

Anmeld Citér

1. september 2021

Denheldigekartoffel

Stort tillykke, jeg har også i dag testet meget svagt positivt, jeg er så lykkelig, men vi holder det for os selv lidt endnu, tænker at “komme frem” med det juleaften. ❤️

Anmeld Citér

1. september 2021

Projektbaby2021

Denheldigekartoffel skriver:

Stort tillykke, jeg har også i dag testet meget svagt positivt, jeg er så lykkelig, men vi holder det for os selv lidt endnu, tænker at “komme frem” med det juleaften. ❤️

Juleaften er du ca halvvejs, tror du ikke set bliver svært at skjule det så længe?

Anmeld Citér

1. september 2021

amma33

Jeg synes, at det er alt for tidligt at dele nyheden med andre - ville i hvertfald vente til efter din menstruation udebliver, når nu du har valgt at teste så tidligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.