Fortæl om din fjerde fødsel, eller del dine tanker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. august 2021

Anonym trådstarter

Hej alle,

Jeg står overfor min fjerde fødsel og er meget nervøs. Min nervøsitet gør på, hvor stærkt det kommer til at gå. Indtil videre har mine fødsler ikke fulgt forskrifterne med at forkortes fra gang til gang.

1. Fødsel 6 timer fra første ve, ingen rolig latensfase, lige på og hårdt med voldsomme veer og fik vehæmmende undervejs.

2. Fødsel 12.5 time fra første ve. Havde veer fra 21 om aftenen der var mega uregelmæssige både ift styrke, varighed, hyppighed. Endte med at åbne mig med disse mærkelige veer til trods.

3. Fødsel knap 24 timer fra vandet gik. Jeg fik ikke veer af mig selv, og måtte sættes i gang medicinsk og senere med vedrop.

Jordemødrene regner med det vil gå stærkt. Jeg skal ringe lige så snart vandet går eller jeg får veer, ikke noget med at vente på noget bestemt. På samme tid oplever jeg denne gang modningstegn, jeg ikke har oplevet de andre gange (løbende adgang af slimprop, plukveer der niver på en anden måde, også nede i skeden, generelt skruende og stikkende fornemmelse I skeden), og jeg tænker hvis min krop er ved at modnes er der måske større risiko for det går stærkt.

Jeg vil derfor gerne høre om jeres fjerde fødsler, hvor hurtigt, hvor langt var I henne. Eller alles tanker i øvrigt. Jeg er åbenlyst med på, tre meget forskellige fødsler taget i betragtning, at man ikke kan spå om en skid

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2021

Anonym

Min fjerde fødsel var den længste og absolut værste. Avs. 
Vandet gik kl 8 om morgenen og samtidig startede veerne. Veerne fra helvede, UDEN PAUSE! Nøj det var hårdt. 
Skulle føde hjemme og jm kom ret hurtigt efter vandafgang. Blev undersøgt flere gange. Kl 17 var jeg kun 2 cm åben. Ingen fremgang overhovedet. Endte med en overflytning. Kl 20 undersøges jeg igen - stadigvæk kun 2 cm. Jeg får epi kl 21.15 ca, som virker perfekt!

Kort før midnat undersøges jeg igen - nu 3 cm. Det går meget langsomt. Kl 01 tjekker jm igen og stadigvæk kun 3 cm. 
Kl 01.15 siger jeg til jm at NU sker der noget. Jeg vil have hun undersøger mig, hun står dog fast ved at der ikke kan være sket det helt store på 15 minutter. 

Hun tog fejl. På 15 minutter er jeg gået fra 3 cm til 10 cm   Kl 01.31 er han ude. 

Havde det været min første fødsel så havde jeg ALDRIG fået flere børn. ALDRIG!!! 

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min fjerde fødsel var den længste og absolut værste. Avs. 
Vandet gik kl 8 om morgenen og samtidig startede veerne. Veerne fra helvede, UDEN PAUSE! Nøj det var hårdt. 
Skulle føde hjemme og jm kom ret hurtigt efter vandafgang. Blev undersøgt flere gange. Kl 17 var jeg kun 2 cm åben. Ingen fremgang overhovedet. Endte med en overflytning. Kl 20 undersøges jeg igen - stadigvæk kun 2 cm. Jeg får epi kl 21.15 ca, som virker perfekt!

Kort før midnat undersøges jeg igen - nu 3 cm. Det går meget langsomt. Kl 01 tjekker jm igen og stadigvæk kun 3 cm. 
Kl 01.15 siger jeg til jm at NU sker der noget. Jeg vil have hun undersøger mig, hun står dog fast ved at der ikke kan være sket det helt store på 15 minutter. 

Hun tog fejl. På 15 minutter er jeg gået fra 3 cm til 10 cm   Kl 01.31 er han ude. 

Havde det været min første fødsel så havde jeg ALDRIG fået flere børn. ALDRIG!!! 

Pyha, det lyder også vildt! Jeg ved allerede nu, at jeg skal have en epidural så hurtigt som muligt i forløbet. Ikke fordi jeg som sådan vil, for jeg har født tre gange uden nogen former for smertelindring, men er nødt til det af helbredsmæssige årsager. Så enten kommer det til at gå så lynhurtigt jeg ikke når epiduralen, og trækker det ud, har jeg da den, at trække på, om man vil

Anmeld Citér

24. august 2021

Hamse88

Jeg venter barn nummer 4, og er også spændt. 
1. fødsel varede 33 timer. 
2. fødsel 3,5 timer. 
3. fødsel 2 timer og 50 minutter. 
Jeg er spændt på om nummer 4 også går hurtigt. Vi har 45 minutters kørsel til sygehuset, og 3 unger der skal afleveres først. 
Jeg mistede meget blod under første fødsel og røg akut på operationsbordet, så hjemmefødsel er ikke en mulighed. Min mand er meget nervøs for at jeg føder i bilen på vej til sygehuset. 
Sååå… det bliver spændende

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.