Hej alle,
Jeg står overfor min fjerde fødsel og er meget nervøs. Min nervøsitet gør på, hvor stærkt det kommer til at gå. Indtil videre har mine fødsler ikke fulgt forskrifterne med at forkortes fra gang til gang.
1. Fødsel 6 timer fra første ve, ingen rolig latensfase, lige på og hårdt med voldsomme veer og fik vehæmmende undervejs.
2. Fødsel 12.5 time fra første ve. Havde veer fra 21 om aftenen der var mega uregelmæssige både ift styrke, varighed, hyppighed. Endte med at åbne mig med disse mærkelige veer til trods.
3. Fødsel knap 24 timer fra vandet gik. Jeg fik ikke veer af mig selv, og måtte sættes i gang medicinsk og senere med vedrop.
Jordemødrene regner med det vil gå stærkt. Jeg skal ringe lige så snart vandet går eller jeg får veer, ikke noget med at vente på noget bestemt. På samme tid oplever jeg denne gang modningstegn, jeg ikke har oplevet de andre gange (løbende adgang af slimprop, plukveer der niver på en anden måde, også nede i skeden, generelt skruende og stikkende fornemmelse I skeden), og jeg tænker hvis min krop er ved at modnes er der måske større risiko for det går stærkt.
Jeg vil derfor gerne høre om jeres fjerde fødsler, hvor hurtigt, hvor langt var I henne. Eller alles tanker i øvrigt. Jeg er åbenlyst med på, tre meget forskellige fødsler taget i betragtning, at man ikke kan spå om en skid 
Anmeld
Citér