Vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
6 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. august 2021

Anonym trådstarter

Hej derude

Jeg ønsker ikke at starte en debat! 

Jeg har bare et enkelt spørgsmål. 

Hvor finder jeg anbefalinger for IKKE-vaccinerede personer? 

Min arbejdsgiver spurgte ind til vaccine i dag og blev meget overrasket over at jeg har valgt den fra og sagde derfor at jeg så skulle huske at overholde anbefalingerne om 2 meters afstand, mundbind og visir hvis jeg skulle tættere på nogle osv. Men jeg kan bare ikke se hvor det står. Har kigget på sundhedsstyrelsens side. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej derude

Min arbejdsgiver spurgte ind til vaccine i dag og blev meget overrasket over at jeg har valgt den fra og sagde derfor at jeg så skulle huske at overholde anbefalingerne om 2 meters afstand, mundbind og visir hvis jeg skulle tættere på nogle osv. Men jeg kan bare ikke se hvor det står. Har kigget på sundhedsstyrelsens side. 

Sikke noget fis. Vaccinen er frivillig, du bliver derfor ikke mindre “fri” ved at vælge den fra. Du må præcis det samme som alle andre, du skal bare testes i ny og næ for at få et Coronapas. 
derudover må en arbejdsgiver faktisk ikke udspørge dig om dette medmindre at det kan påvirke dit arbejde at du ikke er vaccineret 

Anmeld Citér

23. august 2021

Tystys14

Hej derude

"Må arbejdsgiver spørger, om jeg er blevet vaccineret?

Ifølge helbredsoplysningsloven må din arbejdsgiver ikke spørge ind til dit helbred, medmindre der er tale om helbredsoplysninger, der har væsentlig betydning for udførelsen af dit arbejde.

Hvorvidt du er blevet vaccineret for Covid-19 eller ej er at betragte som en helbredsoplysning, og din arbejdsgiver må derfor kun spørge ind til dette, hvis det har væsentlig betydning for udførelsen af dit arbejde, at du er blevet vaccineret."

https://ida.dk/raad-og-karriere/coronavirus/corona-faq/vaccination-hvad-kan-min-arbejdsgiver-kraeve

Men synes at have læst et andet sted for nylig, at nye regler er gældende ift at arbejdsgiveren gerne må spørge nu, pga han skal indberette alle sine ansatte, men kan ikke finde det nu..

Ift afstand, visir osv er han da helt hen i vejret. Han skal vist lige læse op på reglerne selv.

Anmeld Citér

23. august 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Hej derude

Der er ikke andre anbefalinger og retningslinier for ikke-vaccinerede end for vaccinerede på ret mange områder, så på arbejdspladsen skal du følge det samme som alle andre. 

Det eneste jeg kan komme i tanke om, at der er forskel på, er noget med, hvornår man skal gå i karantæne som nær kontakt og, om man skal testes og/ eller i karantæne efter rejser til bestemte lande.

Anmeld Citér

23. august 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Hej derude

Hvad arbejder du med? Tænker det må komme an på om du har nær kontakt til særlig udsatte?

Anmeld Citér

23. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Som de andre siger må chefen slet ikke spørge for det rager ikke ham/hende, dog medmindre det har betydning som fx graviditet. Min chef spurgte mig den anden dag, men kom heller ikke med sin mening eller noget , han skulle bare vide det mht barsel og afhængig af reglerne.

Men nej der er intet med 2 m afstand eller andre ting

Anmeld Citér

25. august 2021

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar! Og den gode tone. 

Jeg har godt nok også fået læst nettet tynd for alt had jeg kunne og kan heller ikke komme frem til særlige retningslinjer, udover karantæne, tests og isolation. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.