Hej derude
Jeg ønsker ikke at starte en debat!
Jeg har bare et enkelt spørgsmål.
Hvor finder jeg anbefalinger for IKKE-vaccinerede personer?
Min arbejdsgiver spurgte ind til vaccine i dag og blev meget overrasket over at jeg har valgt den fra og sagde derfor at jeg så skulle huske at overholde anbefalingerne om 2 meters afstand, mundbind og visir hvis jeg skulle tættere på nogle osv. Men jeg kan bare ikke se hvor det står. Har kigget på sundhedsstyrelsens side.
"Må arbejdsgiver spørger, om jeg er blevet vaccineret?
Ifølge helbredsoplysningsloven må din arbejdsgiver ikke spørge ind til dit helbred, medmindre der er tale om helbredsoplysninger, der har væsentlig betydning for udførelsen af dit arbejde.
Hvorvidt du er blevet vaccineret for Covid-19 eller ej er at betragte som en helbredsoplysning, og din arbejdsgiver må derfor kun spørge ind til dette, hvis det har væsentlig betydning for udførelsen af dit arbejde, at du er blevet vaccineret."
https://ida.dk/raad-og-karriere/coronavirus/corona-faq/vaccination-hvad-kan-min-arbejdsgiver-kraeve
Men synes at have læst et andet sted for nylig, at nye regler er gældende ift at arbejdsgiveren gerne må spørge nu, pga han skal indberette alle sine ansatte, men kan ikke finde det nu..
Ift afstand, visir osv er han da helt hen i vejret. Han skal vist lige læse op på reglerne selv.
Anmeld
Citér