Temperaturmetoden - kom med dit gæt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2021

Anonym trådstarter

Hvad tænker I om min temperatur kurve?

Temperatur er taget samme tid mellem 05:40-05:50 hver morgen før jeg er stået ud af sengen - også i weekenderne. 

Positiv ÆL test d. 12/8 CD15, ingen tegn på ÆL udover smerter i venstre æggestok (ikke ÆL-slim).
Gynækolog bekræfter d. 19/8 CD22 at ÆL har fundet sted i denne cyklus (blev tjekket grundet mange smerter). 

Plejer at få ømme bryster og kvalme op til mens, men kun fået kvalmen + stikkende/ømhed i underlivet af symptomer. Ingen ømme bryster eller andet særligt.

Forventet testdag d. 26/8 , men har testet negativ på tidlig test d.d. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2021

Altea

Det hænger meget tæt på godt sammen tænker jeg - har din positive lh test ligget til aften d 12/8, så kan du jo fint have æl to døgn senere, og måler høj temperatur i timerne efter?

Medmindre du ved du har kort lutealfase, har du først forventet mensdag 28/8 4+0

Anmeld Citér

22. august 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Det hænger meget tæt på godt sammen tænker jeg - har din positive lh test ligget til aften d 12/8, så kan du jo fint have æl to døgn senere, og måler høj temperatur i timerne efter?

Medmindre du ved du har kort lutealfase, har du først forventet mensdag 28/8 4+0

Den var positiv både 12. + 13., men mest d. 12. om aftenen. Du kan se den røde kurve er ÆL tests(: 

Jeg har altid 28-30 dage på en cyklus, så min forventet mensdag kan godt rykke sig til d. 28. i det tilfælde, og så vil min cyklus være 30 dage. Det var den også forrige måned(: Det giver måske meget god mening!

Anmeld Citér

22. august 2021

Anonym trådstarter

Lige et billede af de mest positive ÆL tests jeg tog denne måned

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

22. august 2021

Altea

Ja det kan jeg godt se - Du har stadig “kun” 28 dage. Når du har positiv æl test , går der jo 1-2 døgn før du har æl.? Og da du altid er 2+0 på æl dagen, vil du kun være 3+1 i dag.

Så er der nogle der har lutealfase på 10 eller måske 15 dage, men det er lidt underordnet når man regner ud fra æl.

Anmeld Citér

22. august 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Ja det kan jeg godt se - Du har stadig “kun” 28 dage. Når du har positiv æl test , går der jo 1-2 døgn før du har æl.? Og da du altid er 2+0 på æl dagen, vil du kun være 3+1 i dag.

Så er der nogle der har lutealfase på 10 eller måske 15 dage, men det er lidt underordnet når man regner ud fra æl.

Ja, nemlig, det er dog min app der har sat min ÆL til d. 13., jeg hælder mest selv til d. 14. - men du tænker måske senere? Og at det også er for tidligt til tidlig hcg test? 

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym trådstarter

I dag steg temperaturen til 36.84 grader

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.