Gåden bag ægløsningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
10 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. august 2021

Anonym trådstarter

Hej til alle de søde brugere herinde

jeg er ny og kunne godt tænke mig at få jeres expertise iforhold til ægløsningstest. 

I får en lille forhistorie først.

jeg blev gravid i 2020 blot efter første forsøg hvor jeg for første gang brugte ægløsningstest stav som ramte ret godt (meget heldig måned vil jeg selv mene). Jeg mistede desværre da jeg var ca 4,5 mdr henne… meget hårdt tab  jeg fødte en lille pige som desværre jo var for lille til at overleve.. og min moderkage blev fjernet ved kirurgisk udskrab da min krop ikke kunne levere naturligt… det har været noget af et chok og psykisk hårdt…

vi er nu landet lidt efter det der skete og vil gerne forsøge igen. Jeg har i sidste måned fulgt min ægløsning og har herunder sat billeder ind, jeg er ikke sikker på om man kan kalde det sidste billede en positiv test? Jeg synes det er svært i forhold til dengang hvor jeg havde en virkelig kraftig streg… 

har nu i denne måned forsøgt med digital test og bliver ved med at få et negativt svar, selvom jeg kan mærke min krop stikker og prikker som den gør omkring ægløsningen :/ jeg har fulgt testen til punkt og prikke, taget den 2 gange dagligt og på de anbefalede tidspunkter… jeg ved ikke om der er noget galt med testen eller med mig  så ville høre jer søde mennesker om følgende:

1) kan i se nogen positive test på billederne?

2) har i været ude for noget lignende hvor i havde ægløsning men testede negativt og alligevel blev gravide?? 

ps. Det skal siges min menstruation er anelse ureglmæssig

mvh Mila

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2021

Dream

Jeg vil da bestemt mene at billede 2 og 3 er positive. Specielt hvis billede 2 er om aftenen hvor urinen er mindre koncentreret end om morgenen. De er jo lige så tydelige som teststregen.

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym trådstarter

Dream skriver:

Jeg vil da bestemt mene at billede 2 og 3 er positive. Specielt hvis billede 2 er om aftenen hvor urinen er mindre koncentreret end om morgenen. De er jo lige så tydelige som teststregen.

Tak for dit svar, det giver virkelig et glad håb!  

Jeg var så fortvivlet da jeg tog disse tests, at jeg i denne måned endte med at købe clear blues digital test. So far har jeg intet held haft med de digitale og ved ikke om de er så følsomme at de slet ikke måler min LH stigning

Anmeld Citér

21. august 2021

Dream

Anonym skriver:

Tak for dit svar, det giver virkelig et glad håb!  

Jeg var så fortvivlet da jeg tog disse tests, at jeg i denne måned endte med at købe clear blues digital test. So far har jeg intet held haft med de digitale og ved ikke om de er så følsomme at de slet ikke måler min LH stigning

Det lyder mærkeligt at clearblue siger negativ på samme tidspunkt som de to sidste tests. Jeg har haft de alm. Test, som dem du viser der, der har haft mindre tydelige streger end det der, hvor clear blue har leveret en glad smiley. Så jeg tænker næsten der må have været en fejl. 

Mht den tydeligere streg du har haft før, har jeg kun en gang oplevet at have en positiv ægløsningstest der var tydeligere end teststregen, men det har jo været fordi jeg har været heldig at tage den, lige der hvor lh har toppet. Så længe den er lige så tydelig som teststregen er den positiv

Anmeld Citér

21. august 2021

Misspf

Altså de ser da ret positive ud.

1. Cyklus fik jeg klokkeklar positiv test, og tænkte fedt! Men blev ikke gravid.
2. cyklus kunne jeg simpelthen ikke fange den skide ægløsning.. men blev gravid.

generelt en god tommelfingerregel, bare sex hver 2. Dag

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym trådstarter

Dream skriver:

Det lyder mærkeligt at clearblue siger negativ på samme tidspunkt som de to sidste tests. Jeg har haft de alm. Test, som dem du viser der, der har haft mindre tydelige streger end det der, hvor clear blue har leveret en glad smiley. Så jeg tænker næsten der må have været en fejl. 

Mht den tydeligere streg du har haft før, har jeg kun en gang oplevet at have en positiv ægløsningstest der var tydeligere end teststregen, men det har jo været fordi jeg har været heldig at tage den, lige der hvor lh har toppet. Så længe den er lige så tydelig som teststregen er den positiv

Ja det virkelig mystisk! Blev virkelig nervøs, men så nogle amerikanske babyforums hvor folk skrev at nogle gange så var der LH tilstede, men åbentbart ikke i den mængde hvor testen kunne mærke det, så nogle af testfabrikaterne må være mere følsomme end andre  ved ikke lige hvor meget hold der er i det

Genkender det, havde præcis det samme ved min gravidtitet som jeg mistede, hvor jeg nok må have fanget den på peaket  

Jeg håber ihvertfald det hele ender ud i en lille bebs og tak fordi du svarede og gav din mening på testene Dreams

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym trådstarter

Misspf skriver:

Altså de ser da ret positive ud.

1. Cyklus fik jeg klokkeklar positiv test, og tænkte fedt! Men blev ikke gravid.
2. cyklus kunne jeg simpelthen ikke fange den skide ægløsning.. men blev gravid.

generelt en god tommelfingerregel, bare sex hver 2. Dag

Tak for input Misspfsog superdejligt at det lykkedes 2. Gang  håber jeg kan joine meget snart! 

og dejligt du synes mine tests ser positive ud, det giver mig virkelig håb for har været så fortvivlet efter mit tab og har nærmest gået og været bekymret for at skulle igang med alt det her igen  men rart at få andres øjne på så man ikke glor sig blind på sine tests

Min læge foreslog det samme med hver 2. Dag  det synes manden var det bedste lægelig råd han nogensinde havde fået

Anmeld Citér

21. august 2021

Dream

Anonym skriver:

Ja det virkelig mystisk! Blev virkelig nervøs, men så nogle amerikanske babyforums hvor folk skrev at nogle gange så var der LH tilstede, men åbentbart ikke i den mængde hvor testen kunne mærke det, så nogle af testfabrikaterne må være mere følsomme end andre  ved ikke lige hvor meget hold der er i det

Genkender det, havde præcis det samme ved min gravidtitet som jeg mistede, hvor jeg nok må have fanget den på peaket  

Jeg håber ihvertfald det hele ender ud i en lille bebs og tak fordi du svarede og gav din mening på testene Dreams

Godt jeg kunne hjælpe

Det er så sindsygt hårdt at miste. Havde en MA i 2020 og sidder nu og venter på svar i næste uge, på om jeg har endnu en MA, GUL eller en slow starter. 

Krydser fingre for os begge

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym trådstarter

Dream skriver:

Godt jeg kunne hjælpe

Det er så sindsygt hårdt at miste. Havde en MA i 2020 og sidder nu og venter på svar i næste uge, på om jeg har endnu en MA, GUL eller en slow starter. 

Krydser fingre for os begge

Det har virkelig været en super hjælp, mange mange tak!

Åh det jeg ked af at høre , det er virkelig virkelig hårdt, især fordi man når at opbygge en glæde! Jeg har virkelig savnet at tale med andre om det, som også har stået i samme situation og som kunne forstå frustrationen. Det også derfor jeg sætter stor pris på at i søde damer tager jer tiden at svare og håber inderligt også selv at jeg kan vejlede andre som måske står i en situation der kan virke håbløs. Selvom jeg ikke håber at det sker for nogen så er det desværre uundgåeligt

Jeg krydser virkelig fingre for at det kommer til at gå dig super godt og at du får gode nyheder og det ender godt    Jeg sender mange varme tanker herfra

Forhåbentlig har vi snart nogle søde bebs i armene!

Anmeld Citér

21. august 2021

Dream

Anonym skriver:

Det har virkelig været en super hjælp, mange mange tak!

Åh det jeg ked af at høre , det er virkelig virkelig hårdt, især fordi man når at opbygge en glæde! Jeg har virkelig savnet at tale med andre om det, som også har stået i samme situation og som kunne forstå frustrationen. Det også derfor jeg sætter stor pris på at i søde damer tager jer tiden at svare og håber inderligt også selv at jeg kan vejlede andre som måske står i en situation der kan virke håbløs. Selvom jeg ikke håber at det sker for nogen så er det desværre uundgåeligt

Jeg krydser virkelig fingre for at det kommer til at gå dig super godt og at du får gode nyheder og det ender godt    Jeg sender mange varme tanker herfra

Forhåbentlig har vi snart nogle søde bebs i armene!

Du er velkommen til at skrive en pb hvis du har behov

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.