Puh, det kunne næsten være mig der havde skrevet det der!
Havde en hård fødsel der endte i akut kejsersnit. Og 4 dages indlæggelse da min søn fik en infektion. Da vi kom hjem kæmpede jeg med masivt søvn underskud og smerter efter operationen.
Amningen var også problematisk og smertefuld pga for stramt tungebånd, hvilket gjorde han havde kolik i en måned. Fra han var 2 mdr har han sovet meget lidt i dagtimerne (30-40 min af gangen med få undtagelser). Så jeg har været mega presset i meget lang tid.
Jeg har ikke været særlig nem at være sammen med og min kæreste og jeg har haft en del konflikter. Jeg har også haft enormt svært ved at vænne mig til at der er en anden der kommer i første række nu og at jeg ikke har noget alenetid. Én ting er at man godt ved det bliver sådan før fødslen, men at stå i det og skulle gøre det er en helt anden sag.
Jeg havde stor gavn af at læse en artikel i Vores børn, skrevet af en mor der sagde at hun havde måtte give sig selv lov til at sørge over tabet af den person hun var før hun blev mor. Det var bare så fint skrevet.
Tror også jeg har været påvirket af at alt var lukket ned i vinter. Jeg har været mega isoleret, både fordi der ikke har været mødregruppe, men også fordi jeg har begrænset hvem jeg har set.
Nu er min søn 10 mdr og startet i pasning, og hold nu op det er dejligt! Jeg elsker ham overalt på jorden og savner ham når han er afsted, men det er så skønt at være alene. Ikke at skulle tilsidesætte sine behov, bare i nogle timer om dagen.
Det blev lidt rodet og langt, vil bare sige at du ikke er alene og det er ikke mærkeligt du har det som du har det. Og tror at det vil hjælpe dig hvis du accepterer dine følelser og skubber skyldfølsen til side.
Det kan være det kan hjælpe dig at snakke med nogen om det. Ved ikke om det behøver være en psykolog, det kan også være det er nok med en veninde eller din kæreste.
Og så tror jeg du vil få det godt hvis du får noget alene-tid. Fx massage, en gåtur, at være alene hjemme eller noget veninde tid. Bare et eller andet hvor du kan være dig og ikke mor.