Eks der laver planer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.780 visninger
7 svar
17 synes godt om
16. august 2021

Anonym trådstarter

Hej. Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal gøre. Min eks mand og jeg bor en time fra hinanden. Vores barn har bopæls adresse hos faren.  Faderen mente at det skulle han bare have, og han truede mig med nogle ting hvis jeg protesterede. Men desværre ligger han planer på de aftener hvor han har vores søn hos sig! Han kan simpelthen ikke finde ud af, at skære ned på sin hobby. Jeg er træt af, at han ikke har lært det endnu. Sagen er den, at han gerne vil have jeg skal passe vores søn imens han er ude og gøre sin hobby. 

Jeg vil bare høre, om det er forkert at jeg siger nej til at hjælpe? Jeg tænker at han ikke lærer noget, hvis jeg hele tiden hjælper ham. Det er jo ikke meningen han skal bruge tid på sin hobby, når det er ham der har vores søn de pågældende dage. Det er jo ikke fair for sønnen. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg får dårlig samvittighed af, at sige nej. Jeg sagde stort set aldrig nej til hans hobby, da vi var sammen, så jeg var meget alene under graviditeten og efter følgende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2021

Anonym trådstarter

Ikke nogen der har en mening?

Anmeld Citér

16. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Selvfølgelig må du sige nej! Du kunne jo også have planer - netop fordi du regner med at være alene de dage. 

Sådan er livet som deleforældre. Jeres liv er nu uafhængige af hinanden og han kan ikke regne med din hjælp på hans dage. Han kan håbe og det er da ok at spørge, men det er også helt ok at du siger nej. 

Hvis det er tit, så synes jeg du skal spørge ham om han har brug for at i revurderer jeres deleordning. Så kan konsekvensen blive at han har jeres barn markant mindre. Men sådan kan det jo blive nødt til at være hvis han ønsker at prioritere sin hobby højest. 

Anmeld Citér

16. august 2021

Kontrast

Jeg synes, at det er mærkeligt, at han skal have bopælen, hvis han prioriterer sin hobby højst, da især hvis hans disponering betyder, at barnet skal hjem til dig. Er det for at få enlige tilskud osv, at han har valgt det sådan? 

Anmeld Citér

17. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det lyder som om at fars hobby er et mindre problem i denne sammenhæng - men at du til gengæld har kæmpe store vanskeligheder ved af mærke dine egne grænser og stå op for dig selv? Selvfølgelig siger du nej tak til at lege barnepige for din ex når han har travlt med at realisere sig selv. Og selvfølgelig finder du dig ikke i at det er ham som dikterer deleordning/bopæl, men mærker i stedet efter hvad dine behov og krav er  i den sammenhæng og kræver en dialog/ny aftale. Hvis han truer dig (jeg er usikker på hvad du præcis mener), så er det jo i sidste ende en sag for politiet.

Anmeld Citér

17. august 2021

Janey

Profilbillede for Janey

Selvfølgelig kan du sige nej til at have jeres søn på faderens dage. Det er ikke din opgave at sørge for, at han kan passe sin hobby.

Hvorvidt det er ok, at faderen passer sin hobby på dage, hvor han har jeres søn, kan jeg ikke vurdere ud fra det, du skriver. Det kommer helt an på, hvor mange dage/aftener i ugen han bruger på hobbyen og, hvor meget han har jeres søn.

Har I f.eks. 7/7 og går han til spinning (eller andet) hver tirsdag aften, kan jeg ikke se noget problem i, at han også gør det de uger, han har sønnen, hvis han kan finde pasning til sønnen. Har I i stedet f.eks. 12/2, hvor du har jeress søn mest, burde han nok prioritere tiden med sønnen højest.

Anmeld Citér

17. august 2021

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Selvfølgelig kan du sige nej til at have jeres søn på faderens dage. Det er ikke din opgave at sørge for, at han kan passe sin hobby.

Hvorvidt det er ok, at faderen passer sin hobby på dage, hvor han har jeres søn, kan jeg ikke vurdere ud fra det, du skriver. Det kommer helt an på, hvor mange dage/aftener i ugen han bruger på hobbyen og, hvor meget han har jeres søn.

Har I f.eks. 7/7 og går han til spinning (eller andet) hver tirsdag aften, kan jeg ikke se noget problem i, at han også gør det de uger, han har sønnen, hvis han kan finde pasning til sønnen. Har I i stedet f.eks. 12/2, hvor du har jeress søn mest, burde han nok prioritere tiden med sønnen højest.

Vi har ham 3.5 dage hver..

Anmeld Citér

17. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Vi har ham 3.5 dage hver..

Så i skifter 2 gange i ugen og har reelt en 7/7 ordning der er fordelt lidt anderledes? 

I så fald synes jeg det er helt ok at have en hobby på dage hvor barnet er hjemme. Men.... Det er altså 100% hans egen hovedpine at få det til at gå op med pasning. Og det er ikke dig der skal løse det for ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.