Kan jeg blive gravid på denne måde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. august 2021

Anonym trådstarter

Kære jer.

Jeg lider af smerter/sammentrækninger under samleje (en form for vaginisme), hvorfor min mand ikke kan trænge HELT ind. (har været til gyn)
Det er blevet bedre med tiden, og jeg håber at det bliver endnu bedre. Vi er lige gået i gang med projekt baby  første cyklus, forventet menstruation om 1 uges tid (bliv væk tak). Så er ret spændt

Min mand kan få penis hovedet ind altså nogle cm men ikke mere end det, dvs han kommer ikke helt ind som man “normalt” gør.
Men han kommer i mig uden problemer og det er ikke sådan at det vælter ud igen. Vi har haft samleje i perioden op til ægløsning og efterfølgende, som jeg fandt frem til via test. Jeg er virkelig gået all in ift. at have pude under mig og blive liggende en halv time hver gang (ved ikke om det passer, at det skulle øge chancerne, men det skader vel ikke at prøve)

Men jeg får sådan lidt ondt i maven indimellem, da jeg tænker på om min chance for graviditet er forringet på grund af at han ikke kommer helt op? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Kære jer.

Jeg lider af smerter/sammentrækninger under samleje (en form for vaginisme), hvorfor min mand ikke kan trænge HELT ind. (har været til gyn)
Det er blevet bedre med tiden, og jeg håber at det bliver endnu bedre. Vi er lige gået i gang med projekt baby  første cyklus, forventet menstruation om 1 uges tid (bliv væk tak). Så er ret spændt

Min mand kan få penis hovedet ind altså nogle cm men ikke mere end det, dvs han kommer ikke helt ind som man “normalt” gør.
Men han kommer i mig uden problemer og det er ikke sådan at det vælter ud igen. Vi har haft samleje i perioden op til ægløsning og efterfølgende, som jeg fandt frem til via test. Jeg er virkelig gået all in ift. at have pude under mig og blive liggende en halv time hver gang (ved ikke om det passer, at det skulle øge chancerne, men det skader vel ikke at prøve)

Men jeg får sådan lidt ondt i maven indimellem, da jeg tænker på om min chance for graviditet er forringet på grund af at han ikke kommer helt op? 

Det skal du ikke bekymre dig om. Når din mand kommer skyder han sæden afsted med flere km/t så det skal nok finde vej til ægget  

held og lykke

Anmeld Citér

16. august 2021

Charl90

Jeg tror godt det kan fungere sådan�� men giv det nogle måneder og tag ellers fat i din gynækolog som du har et forløb med.

Jeg har hørt at nogen hjemmeinseminerer. Jeg ved ikke om det er muligt for dig? Det kunne i overveje at prøve. Det er at man skyder det op med en sprøjte.

Anmeld Citér

16. august 2021

Nomnom

Jeg blev gravid i første cyklus med hjemme inseminering.

Bare med en engangssprøjte fra apoteket. 

Så kort sagt. Min mand kom i en kop. Jeg sugede sæden op i sprøjten. Sprøjtede op i mig imens jeg lå ned.

Bum! Gravid.

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym trådstarter

Nomnom skriver:

Jeg blev gravid i første cyklus med hjemme inseminering.

Bare med en engangssprøjte fra apoteket. 

Så kort sagt. Min mand kom i en kop. Jeg sugede sæden op i sprøjten. Sprøjtede op i mig imens jeg lå ned.

Bum! Gravid.

Waow det var hurtigt  jeg har også overvejet det, men han kommer jo ind, så ved ikke om det vil øge chancerne.

var det også af samme årsag, at I valgte at hjemme inseminering? Og hvor langt oppe skulle du have den op?

Anmeld Citér

16. august 2021

Nomnom

Anonym skriver:

Waow det var hurtigt  jeg har også overvejet det, men han kommer jo ind, så ved ikke om det vil øge chancerne.

var det også af samme årsag, at I valgte at hjemme inseminering? Og hvor langt oppe skulle du have den op?

Ja det gik stærkt. Ret skal være ret. 

Vores første barn er en smuttur lavet ved almindelig samleje.

Da vi gik igang med nr. to skete ingenting. Kom i udredning og det vidste sig jeg havde fået en stor knude som spærrede for at sædcellerne kunne komme op hvor de skulle.

Fik knuden fjernet, men på det her tidspunkt var min mand så presset af planlagt sex ifm ægløsning, at vi tænkte vi ville prøve en hjemmeinsiminering, så det fjernede det pres og sex kunne handle om lyst for os igen.

Det var bare en lille 5 ml sprøjte og jeg stak den så meget op som jeg nu kunne imens jeg lå ned med benene i vejret og rumpen på en pude

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym trådstarter

Nomnom skriver:

Ja det gik stærkt. Ret skal være ret. 

Vores første barn er en smuttur lavet ved almindelig samleje.

Da vi gik igang med nr. to skete ingenting. Kom i udredning og det vidste sig jeg havde fået en stor knude som spærrede for at sædcellerne kunne komme op hvor de skulle.

Fik knuden fjernet, men på det her tidspunkt var min mand så presset af planlagt sex ifm ægløsning, at vi tænkte vi ville prøve en hjemmeinsiminering, så det fjernede det pres og sex kunne handle om lyst for os igen.

Det var bare en lille 5 ml sprøjte og jeg stak den så meget op som jeg nu kunne imens jeg lå ned med benene i vejret og rumpen på en pude

Det er da super fedt, at I kunne gøre det på den måde og blive gravide allerede første gang - dejligt!  Jeg har godt læst om det og har overvejet om vi skal prøve, men er det mon bedre end at gøre det på den måde som vi gør nu? For han kommer jo ind i mig i hvert fald “toppen” og det er ikke sådan at sædet kommer rendende ud igen. 
hmmm den er svær

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.