Vandcyste/ovariecyste - help!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

517 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. august 2021

1225

Hej!

Min kæreste og jeg har forsøgt at blive gravide i over 1 år. Vi har i starten af foråret været igennem 3 IUI’er grundet nedsat sædkvalitet, uden held. Vi tilmeldte os IVF og var til samtale i sidste måned. Da jeg blev scannet ved samtalen, så lægen en ovariecyste/vandcyste på min æggestok på 3,5x4 cm, og sagde at det ikke var noget vi behøvede bekymre os om eller tænker videre over, da de typisk gik i sig selv.

Min cyklus er fast 26 dage (+- 1 dag), og er derfor altid på pletten. Jeg er nu gået 5 dage over tid. Alle test jeg har taget har været negative. Jeg har on off haft bobler/rumlen i maven hele ugen og lidt spændte bryster.

Nu er mit spørgsmål: kan cysten gøre at min menstruation er forsinket? Eller tør jeg håbe på en graviditet? Jeg er ved at blive lidt små frustreret, for der er intet tegn på at jeg skal have menstruation. Jeg har aldrig haft problemer med hverken underlivet eller min cyklus, så det er meget nyt for mig. Håber I har råd eller har prøvet noget lignende før

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2021

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Hej søde du

Jeg har døjet meget med cyster i den str du beskriver. Jeg har altid fået at vide, at man ikke bær kunne mærke dem, når de er i den str. Men jeg har haft meget ondt med dem, samt forstyrret/uregelmæssig cyklus.

Jeg håber at det for dig betyder evt graviditet, men hvis ikke, så er det andet åbenbart også helt normalt. Jeg havde ca. 6 forskellige cyster før jeg nu har regelmæssig cyklus igen.

knus

Anmeld Citér

13. august 2021

1225

Tak for dit svar! Har her til aften fået en pletblødning af lyserød farve, men har det stadig mærkeligt omkring det. Mest fordi jeg har haft rumlen prikken i maven hele ugen, så det føles ikke helt som menstruation :/ jeg har stadig lidt håb på at det bliver til en graviditet..

Anmeld Citér

16. august 2021

lille-avalon

Hej du

Jeg har i over 10 år haft en cyste der til sidst var 6-8cm i diameter på min højre æggestok (de var liiidt lang tid om at finde den)

Jeg havde ingen problemer med min cyklus tilgengæld pressede den til sidst så meget på min blære at jeg var i konstant smerte og måtte have den fjernet

jeg nåede så at få en igen på 4 cm inden jeg blev gravid samme sted. men det ødelagde graviditets hormonerne og jeg har ikke haft cyster siden ( jeg bliver tjekket en gang om året) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.