Jeg var selvvalgt ledig i 3mdr engang. Jeg sagde op fordi jeg ville noget andet og kunne mærke jeg skulle rykke på det med det samme, ellers ville jeg få kolde fødder - det var sket flere gange før at jeg havde droppet mine drømme. Jeg havde en helt klar køreplan for min fremtid. Ny uddannelse og jeg var allerede i gang med søgeprocessen og manglede kun bekræftelse fra skolen.
Min a-kasse var mega restriktive. De krævede rigtig meget søgning og krævede også at jeg søgte indenfor min uddannelse selvom jeg kunne vise sort på hvidt at jeg havde søgt ny uddannelse indenfor kort tid og forklarede dem hvorfor jeg havde sagt op. Der var ikke noget med at give snor de første måneder selvom jeg havde været i arbejde i 10 år straight og ikke ligefrem er/var en dagpenge rytter
anyway, jeg fandt heldigvis en regel om noget med slækkede krav når man kunne dokumentere nyt job eller uddannelse, så ligeså snart jeg fik bekræftelse på opstart, slappede de lidt af
indtil da, var de helt oppe og køre over møder, ansøgninger og alt muligt. Og karantæne perioden var de også helt fortvivlede over på mine vegne, selvom jeg forklarede dem at jeg godt kendte reglerne og havde HELT styr på økonomien osv. 
Så, jeg tror det kommer an på ens a-kasse hvor restriktive de er. Jeg havde aldrig fået lov at gå i fred i 6mdr i hvertfald.
Anmeld
Citér