konflikt over svorgers hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
6 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2021

Anonym trådstarter

Min bror har tre hunde. Jeg kan ikke huske racen, men de er kæmpestore og savler en hel del. Bror insiterere på at tage sine hunde med til alle familiefester og bliver virkeligt sur, når vi har bedt han om at lade dem blive hjemme. 
Det betyder ikke noget med størrelsen, men de savler virkelig meget og jeg hader at min sofa og tøj og alting savles til. Fordi de er store kommer der jo savl på sofabord og sofa og alt mulit ander. Han gør det ikke rent. Når han kommer har han et håndklæde med som han tørrere hundene om munden med, og så ligger det klamme håndklæde allegvegne. 

Hvad søren skal jeg stille op. Jeg er så træt af savl og træt af sure bror. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2021

Anonym

Jeg ser ikke, at der er så meget andet at gør end at acceptere, at han bliver sur eller lade ham tage dem med. Hvis du lader ham tage dem med, kan du godt tillade dig at sætte nogle grænser. Fx at de kun må være i jeres bryggers, hvis I har sådan et. 

Anmeld Citér

1. august 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes det er top bizart når folk vil have deres hunde med når de skal på besøg hos andre, undtaget hvis det er hvalpe som endnu ikke har lært at være alene hjemme. Og selv da bør man overveje om man ikke bare skal blive hjemme mens det står på.

Personligt ville jeg sige nej til hunde i mit hjem medmindre det var min egen. Så det synes jeg også du skal gøre.

Anmeld Citér

1. august 2021

Sessi

Profilbillede for Sessi

Dit hjem - Dine regler!

Du kan ikke tillade dig at brokke dig over at hundene kommer med andre steder, eller fylder meget i hans hjem. Til gengæld har du ret til at bestemme at du ikke vil have dem hjemme hos dig.

Begge vores forældrepar har to dejlige hunde og vi passer dem glædeligt, men altid hjemme hos dem. Netop fordi jeg ikke gider at have hundehår i hele vores hjem når det drejer sig om et par timer. Og det bestemmer jeg, for det er mit hjem og mig som gør rent.

Jeg synes faktisk det er frækt af ham at forvente at alle deler samme passion for hans hunde som han selv gør, og han kan på ingen måde tillade sig at diktere dagsordenen i dit hjem. Jeg synes du skal være hård og sige at du fremadrettet gerne vil frabede sig at de kommer med. Det er helt fair

Anmeld Citér

1. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min bror har tre hunde. Jeg kan ikke huske racen, men de er kæmpestore og savler en hel del. Bror insiterere på at tage sine hunde med til alle familiefester og bliver virkeligt sur, når vi har bedt han om at lade dem blive hjemme. 
Det betyder ikke noget med størrelsen, men de savler virkelig meget og jeg hader at min sofa og tøj og alting savles til. Fordi de er store kommer der jo savl på sofabord og sofa og alt mulit ander. Han gør det ikke rent. Når han kommer har han et håndklæde med som han tørrere hundene om munden med, og så ligger det klamme håndklæde allegvegne. 

Hvad søren skal jeg stille op. Jeg er så træt af savl og træt af sure bror. 

Når de er dit hjem, bestemmer du. Hvis du ikke vil have dem i sofaen, gående rundt, jamen så må du sige det.. Og så må han acceptere det eller ej.. Det er jeres hjem, ikke hans.. 

Han er vant til at folk lader ham, han har ikke fået grænser med dem, så hvorfor skal han så ændrer på sin adfærd. 

Og hvis han bliver sur, må han blive sur, men hvad siger det også, hvis han vælger sine hunde overfor dig? 
Hvorfor er det så vigtigt at have dem med hver gang? 

Anmeld Citér

1. august 2021

Anonym

Han må se at blive voksen. At blive sur og tvær over, at I ikke ønsker, at han tager hans hunde med ind i jeres hjem, må stå for hans egen regning

Jeres hjem, jeres regler uanset, hvad han så måtte synes om dem  Med hans attitude skal du nok forvente en del modgang mod dine nye klare regler. Men stå fast og stå ved dine regler. Bliver han sur, må I tage en snak om, hvorfor han bliver sur. Og argumentet om, at de er hans børn/hans et og alt/de ikke kan være alene elle hvad han måtte hive op af hatten duer ikke…han må grave dybere i hvorfor han så inderligt ønsker at tage dem med, når I ikke deler hans passion for hans hunde.

Jeg kunne aldrig drømme om at tage vores hund med rundt til familie og venner. Jeg skal ikke holde øje med, om hans grænser og signaler bliver overhørt og jeg ved, at han har det bedre hjemme. Han kan sagtens være alene, så derfor bliver han 9 ud af 10 gange hjemme og passer på hytten…i fred og ro  

Anmeld Citér

1. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ej man tager da ikke tre store hunde med i byen.

Det havde jeg sagt klart fra overfor, så må han blive sur

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.