Hvordan reagerede jeres krop efter p-pille stop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.066 visninger
11 svar
1 synes godt om
31. juli 2021

SILPO

Hej alle sammen ☺️

Sagen er den at min krop opfører sig meeeget mystisk efter jeg stoppede på p-piller. 
Havde min sidste p-pille mens som startede d. 8 juli. 
Er ret sikker på jeg havde ægløsning omkring d. 23. (ÆL slim, murren i underlivet) 

inden for de sidste par dage har jeg lidt af kvalme, oppustet som bare pokker osv. Gravidteten med min datter var jeg nedlagt med kvalme og opkast, så tænker jo selvf. På om jeg kan være gravid)

Kan det virkelig være “bivirkninger” ved at stoppe på p-piller?
Tidlige GT test fra baby plan siger klart negativ. 

hvordan reagerede jeres krop? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2021

Charl90

Min krop reagerede voldsomt på p-pillestop: uregelmæssig menstruation (35-65 dage), nedsat appetit i perioder, oppustet, uren hud, øget tissetrang (nærmest som blærebetændelse) og der var sikkert mere. Værst henover de første par måneder. 

Så mit råd er at du ikke kan stole på kroppens signaler fordi der sker en hormonel forandring når du stopper på prævention. Test når forventet mens er udeblevet. Track din mens og evt test for ÆL.

Held og lykke

Anmeld Citér

31. juli 2021

Ananas

Jeg fik alle tegn på graviditet og var helt overbevist om at den var god nok i første cyklus, men det var falsk alarm

Anmeld Citér

31. juli 2021

SILPO

Ananas skriver:

Jeg fik alle tegn på graviditet og var helt overbevist om at den var god nok i første cyklus, men det var falsk alarm

Har du fået positiv test endnu? 

Anmeld Citér

31. juli 2021

qwerty91

Charl90 skriver:

Min krop reagerede voldsomt på p-pillestop: uregelmæssig menstruation (35-65 dage), nedsat appetit i perioder, oppustet, uren hud, øget tissetrang (nærmest som blærebetændelse) og der var sikkert mere. Værst henover de første par måneder. 

Så mit råd er at du ikke kan stole på kroppens signaler fordi der sker en hormonel forandring når du stopper på prævention. Test når forventet mens er udeblevet. Track din mens og evt test for ÆL.

Held og lykke

Fuldstændig det samme her! Uregelmæssig cyklus (35-50 dage), uren hud, kvalme, spændte bryster og hovedpine op til mens mm. De første gange blev jeg snydt, troede jeg var gravid og testede helt vildt. Nu halvandet år senere har jeg for længst lært at jeg ikke kan stole på min krops mange mærkelige signaler  

Bedste råd herfra: prøv at ignorere diverse symptomer, track din cyklus, test ikke før udeblevet mens og brug evt ÆL test hvis det fungerer for dig/jer. Held og lykke!

Anmeld Citér

1. august 2021

B&J

Min krop skreg da jeg stoppede på p-piller efter 10år

jeg fik totalt forstoppet mave

kvalme

hovedepine

mine bryster skreg de gjorde sååå ondt

min mave var oppustet

murren som en i pokker 

min æl lå lå dog fast lige med det samme

1 måned - 19 dage

2 månede 29 dage

3 måned 23

4 måned 24 dage 

5 måned æl kom 1 uge før tid og jeg blev gravid 

Anmeld Citér

1. august 2021

Anonym001

Jeg fik hovedpine og migræne i 3 uger da jeg stoppede og kæmpe øget blodtryk! Jeg er 28 år. 

jeg fik først regelmæssig cyklus efter 6 mdr. blev gravid efter 2 mdr. med regelmæssig cyklus men helt udenfor æl, det har aldrig passet for mig

bruger det ALDRIG igen. 

Anmeld Citér

1. august 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg fik også kvalme, ømme bryster og ondt i underlivet. Det varede stort set hele måneden on/off. Første cyklus varede 35 dage og er nu igang med cyklus nr 2

Anmeld Citér

1. august 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg gik først mens 6. Måneder efter  Var heldigvis ikke igang med at prøve på baby på det tidspunkt. 

Anmeld Citér

1. august 2021

Moonchild1990

Profilbillede for Moonchild1990

Efter mit p-pille stop fik jeg enormt uregelmæssige cyklusser. De var fra 30-50 dage, og jeg fik ikke umiddelbart ægløsning (i hvert fald ikke den velkendte slim).

Regelmæssighed og ægløsning kom først efter et halvt år hos mig, og fordi min menstruation var så uregelmæssig oplevede jeg symptomer som oppustethed, ømme bryster mm. løbende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.