Hej. Vil høre om I deles om at tage jeres barn/børn om morgenen? Vores barn, næsten 3 år, har altid sovet meget uroligt og er en early bird. Jeg tager alle nætter og det har jeg altid gjort fordi jeg har lettest ved at falde i søvn igen. Jeg står op alle hverdagsmorgener og weekender med barnet, som vågner mellem 5.30-6.00, fordi jeg har lettest ved at stå tidligt op.
Går til gengæld også i seng kl 21.30 og sover ved 22 tiden fordi jeg er så smadret. Det synes far er så kedeligt og synes vi burde have tid sammen der.
vi aftalte i sin tid at vi skulle deles om weekend- og feriemorgener så han står op med barnet en af dagene i weekend og hver anden dag i ferie. Men det sker aldrig. Han siger han har brug for lidt tid til sig selv om aftenen og kommer ofte i seng 23-00, og kan derfor ikke tage barnet der vågner mellem 5.30 - 6.30.
De få gange han har taget ham om morgenen har jeg ikke kunne sove og bare ligget og hygget mig og taget et bad. Eller blundet. Jeg har svært ved at sove om dagen.
Det er super drænene at have hver morgen altid oven på nogle afbrudte nætter i ny og næ. Jeg er bare så fyldt op af at tage disse morgener. og ved godt hvis jeg var alenemor, så havde jeg ikke nogen at dele med og måtte altid tage det. Men så føler jeg bare, at hvis jeg var alenemor så ville jeg ikke gå og være så sur/skuffet over min kæreste fordi jeg ikke havde nogle uforløste forventninger og ville derfor se på det på en anden måde.
mit spørgsmål er, om I synes jeg er totalt unfair fordi jeg forventer vi deles om morgener? Jeg forventer ikke at han tager nætterne, det er heldigvis ikke så slemt. Men morgenerne er jeg bare virkelig træt af nogle gange.
har nok også bare brug for at høre hvordan i gør det hos jer.
Anmeld
Citér