Optimom skriver:
Ja, det er nye regler fra EU på vej med mindst 12 ugers barsel øremærket til faren. Men der er ikke lave en dansk fortolkning endnu, så det er ikke til at vide hvordan det præcist bliver. Måske lavet de flere ting om. Måske ser de hvor meget er kan knibe udenom.
Mit gæt er at de først får det forhandlet på plads i 2022 og at det kun vil glæde for børn født efter den dato. Jeg tager derfor udgangspunkt i de nuværende barselsregler. Tror min mand vil tage de 14 dage efter fødslen, ca. 8 ugers barsel plus 3 ugers sommerferie. Så måske det giver næsten det samme for os.
Okay tak for svaret. Vi kommer nok til at indgå i den nye orlov, når vi på et tidspunkt i fremtiden skal prøve på nr 2.
Troede nemlig det blev trådt i kraft i juni 2022? Men det skal først forhandles derfra?
Men du ved ikke om, man stadig har mulighed for at forlænge osv? Altså hvor meget der bliver lavet om.
Synes bare den virker til, at gøre vores nuværende barselorlov ringere. I min sidste barsel forlænget jeg alt hvad jeg kunne, og det bliver svært med den nye barselorlov. Medmindre jeg søger orlov uden løn selvfølgelig.
Anmeld
Citér