Sex efter æl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.164 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juli 2021

Anonym trådstarter

Hej, 

Min kæreste og jeg har desværre fået ramt det sådan, at vi kun har haft sex dagen efter ægløsning og ikke dagene inden. Er der nogen af jer der har gjort det samme og alligevel er blevet gravid?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2021

Anonym

Altså mener du dagen efter en positiv test?  Fordi at fra du står med positiv test i hånden går der 24-48 timer før du får ægløsning, så kan du sagtens have nået det

mine to første børn er lavet uden Ægløsningstest. Hvor vi bare havde sex hver anden dag og det virkede fint

Anmeld Citér

29. juli 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Enig i ovenstående. Hvis i har haft sex dagen efter positiv test har for højst det højst sandsynligt været dagen hvor du har haft æl.

Mener desuden jeg har læst at man kan blive gravid ved sex op til 24 timer efter æl 

Anmeld Citér

29. juli 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg tror chancen for graviditet afhænger af lidt forskelligt. Hvor hurtigt du har haft ægløsning efter testen, hvor lang levetid det specifikke æg havde, og hvor god sædkvalitet og dermed hvor hurtigt sædcellerne har svømmet og nået frem til ægget. Det tilsammen kan jo gøre at tidsspændet varierer lidt. Så hvidt jeg kan læse, er chancen mindre , men det er ikke umuligt. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Ja der var dagen efter positiv ÆL test vi havde sex. Men så er der ikke andet at gøre end krydse fingre og gå den lange ventetid i møde til jeg kan teste

Anmeld Citér

29. juli 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Ja der var dagen efter positiv ÆL test vi havde sex. Men så er der ikke andet at gøre end krydse fingre og gå den lange ventetid i møde til jeg kan teste

Krydser fingre tror vi ramte æl helt perfekt denne gang (dagen før og efter positiv test), så jeg venter også i spænding

Anmeld Citér

29. juli 2021

Hlb18

I min sidste graviditet havde vi sex dagen efter jeg tog en positiv ægløsningstest, og der blev jeg gravid

Anmeld Citér

29. juli 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Krydser fingre tror vi ramte æl helt perfekt denne gang (dagen før og efter positiv test), så jeg venter også i spænding

Uh hvor godt! Held og lykke så!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.