Tami skriver:
Nu er det godtnok ikke helt det du spørger om, men min holdning er at man ikke kan være bekendt at sætte et barn i verden, som faren ikke ønsker. Jeg synes man bør blive enige om enten det ene eller andet. Jeg har ondt af de fædre der får trukket det ned over hovedet - og ja jeg ved godt at “er man gammel nok til at have sex, så er man også gammel nok til at tage det ansvar der følger med”, men jeg synes stadig det er et dårligt grundlag at starte en familie på. Nu lyder det heldigvis til at din kæreste er der for dig og mon ikke han også vokser med opgaven når den lille kommer, hvis det er det I beslutter. Jeg tror mange fyre bliver lidt bange når de skal være fædre uanset om det er planlagt eller ej.
pøj pøj til dig uanset hvad det ender med 
Jeg er enig, men synes derudover det der udsagn med er man gammel nok til sex er noget værre pjat. Det eneste det udsagn gør er at risikere nogle ikke parate mennesker føler sig presset ud i forældreskabet med potentielle omfattende omkostninger for barnet. Altså det er folk ned i 13-14 års alderen der her deres seksuelle debut, SKAL de så også beholde barnet ved uplanlagt graviditet, at hensyn til hvem - ikke barnet da.
Eller hvad med stofmisbrugeren, der bliver uplanlagt gravid men ikke kan stoppe sit misbrug, skal barnet fødes og lide under det, fordi misbrugeren var gennem nok til sex?
Altså vi to er enige, det var bare en generel bemærkning. Jeg er med på, det kan være pinefuldt og med store omkostninger for mor at få en abort. Men personligt synes jeg også det er vigtigt med respekt for, hvor svært oh voldsomt det må være for en mand at blive tvunget ind i forældreskabet, selv i de tilfælde hvor han faktisk har beskyttet sig selv eller stolet på sin partner.. (her tænker jeg på en kammerat, der var i et langvarigt forhold og derfor stolede på hans kæreste tog p piller som hun sagde, men hun smed dem bag hans ryg fordi hun ville have et barn og han ikke var klar)
Anmeld
Citér