Røde knopper på benene - hvad kan man gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.153 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juli 2021

Anonym trådstarter

Som I ser har jeg i mange år haft disse røde knopper på benene. Jeg ved godt at det vil tage tid og få sem væk, men hvad kan man gøre? Har i haft sådan nogle? 

hjælp til at få dem væk - jeres råd?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det er lidt svært at se hvad dit billede skal vises.

Er de der hele tiden eller kommer de på bestemte tidspunkter?

Klør de/ gør ondt?

Har du prøvet at smøre dem med fed creme ofte?

Umiddelbart var mit bud, at det skyldes barbering af benene uden vand/barberskum el. lign. Men det holder nok ikke når du skriver, at du har dem hele tiden.

Anmeld Citér

26. juli 2021

Anonym

Mine ben ser også sådan ud, jeg har aldrig tænkt at der var noget galt, jeg tror bare at nogen ser sådan ud  

Anmeld Citér

26. juli 2021

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Det er lidt svært at se hvad dit billede skal vises.

Er de der hele tiden eller kommer de på bestemte tidspunkter?

Klør de/ gør ondt?

Har du prøvet at smøre dem med fed creme ofte?

Umiddelbart var mit bud, at det skyldes barbering af benene uden vand/barberskum el. lign. Men det holder nok ikke når du skriver, at du har dem hele tiden.

De er der hele tiden. De gør ikke ondt eller klør. 
har prøvet med creme, men tænker det nok er en lng proces og mon man skal bruge en speciel creme eller noget ? 

det ikke pga barbering. Så meget ved jeg  Kan læse det helt normalt, men jeg søgte hjælp til nogle der har haft noget lignende og hvad de gjorde for at få dem væk?

Anmeld Citér

26. juli 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mine ben ser også sådan ud, jeg har aldrig tænkt at der var noget galt, jeg tror bare at nogen ser sådan ud  

Der heller ikke noget galt, og mange har dem, men tænker de må da kunne fjernes. Jeg synes nemlig ikke det er kønt. 

et er jeg er bleg og aldrig bliver brun - men så også de grimme knopper.  så satser på lækre sommerben 2022. Altså hvide, men knopfri

Anmeld Citér

26. juli 2021

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Som I ser har jeg i mange år haft disse røde knopper på benene. Jeg ved godt at det vil tage tid og få sem væk, men hvad kan man gøre? Har i haft sådan nogle? 

Prøv at Google strawberry legs, der står en masse Gode fifs

Anmeld Citér

26. juli 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Mine ser ligeså Dan ud. Du kan mindste det meget ved at bruge eksfolierings handske hver gang du bader også en fed creme efter

Anmeld Citér

26. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Hvis jeg barberer ben, ser de også sådan ud. Når jeg epilerer dem, forsvinder de. Jeg har en idé om at det er hårsækkene man kan se, uden at være sikker? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.