Nøgen ved stranden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2021

Babilooo

BAE skriver:

Men skal man så gå rundt til alle på stranden og spørge om de synes det er grænseoverskridende..???

Ikke alle synes det er grænseoverskridende, og skal man så rette sig efter et par få, eller hvad man selv har lyst til..??? Er det ulovligt? Nej, så kan jeg ikke se hvorfor man skal rette sit liv efter hvad andre måske synes om det. 

Der er da også folk der nøgenbader.. Og hvis du synes det er grænseoverskridende, så må du jo flytte dig og se den anden vej.. 

Der er da også noget du gør, som nogen synes er grænseoverskridende, men som du ikke gør. 

Jeg kunne forstå hvis det var hjemme hos dig selv, men hvad andre gør i et frit land i offentligheden? Ikke mit problem, så længe de ikke gør skade mod andre. 

Nej men man kan nok gå ud fra at der er væsentlig flere der bliver provokeret af en der ligger total splitter..  på stranden end hvis man køber en is og spiser den. Jeg prøver da at minimere grænseoverskridende adfærd. 

Personligt betragter jeg (trods din nedladende tone) det som ret normal at ville dække sit køn på en strand. Når man kommer og der er 100 med bikini og badebukser på er jeg ikke nr 101 der kommer og smider alt jeg har på. 
Du er velkommen til din holdning og jeg er også berettiget til min. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Tjullehej skriver:

Nej men man kan nok gå ud fra at der er væsentlig flere der bliver provokeret af en der ligger total splitter..  på stranden end hvis man køber en is og spiser den. Jeg prøver da at minimere grænseoverskridende adfærd. 

Personligt betragter jeg (trods din nedladende tone) det som ret normal at ville dække sit køn på en strand. Når man kommer og der er 100 med bikini og badebukser på er jeg ikke nr 101 der kommer og smider alt jeg har på. 
Du er velkommen til din holdning og jeg er også berettiget til min. 

Nej det kan man da ikke.. 

Ja, du er berettiget til din mening, men du kan ikke smide dine meninger ud til at være andres.. 

Du kan sige, Du IKKE vil ha det, men ikke at størstedelen er imod det, for det ved du jo ret faktisk ikke.. 

Så hold det til din mening, ikke manges menning.. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Hanspige skriver:

Man er ikke nøgen i offentligheden. 

Kroppen behøver ikke deles med alle. 

Jeg er usikker på, hvem “man” er. Men nogen er jo nu og da nøgne, fx på en strand. Så det er “man” jo, hvis “man” ønsker.

Og nej, jeg tror ikke nogen i tråden tvinger nogen til at dele deres krop uden at de ønsker det. Så man behøves ikke. Men man må gerne, hvis man vil.

Anmeld Citér

29. juli 2021

StortOgSmåt

Hanspige skriver:

Synes det er lidt sært at være stolt af at fremvise sine bryster til sine børn offentligt. 

Jeg tror du har svært ved sondringen måske, men jeg giver det lige et skud. Der er væsens forskel på at være “stolt af at fremvise sine bryster til sine børn offentligt” (som du skriver), og så at undlade tildækning i en situation hvor det giver mening og derved være stolt ved at turde hvile i egen krop, herunder at vise sine børn at en sådan afslappethed er helt ok (som er det jeg skriver om). 

Anmeld Citér

29. juli 2021

StortOgSmåt

Tjullehej skriver:

Men alt er jo en social konstruktion.... 

I starten af 70’erne var der nogen der bollede uden et bord til en fest min mor var til. Kvinder smed bh’erne og havde sex mens deres børn var på en madras i værelset. Fordi det var åh så naturligt. Fordi du synes det er fedt at jave frie bryster eller numse/ skridt betyder det ikke at andre synes det er rart at se på. .... uanset hvor smuk du måtte være. Og man kan ikke lade være med at kigge hvis en mand dingler afsted med sit klokkeværk. Jeg synes ikke det er rart at få smidt i hovedet. 

For mig handler det ikke om skønhed, bare om almindelighed. Altså jeg er ret gennemsnitlig, men jeg forholder mig ikke rigtig til hvad andre ville tænke hvis jeg fx var topløs. Det har ikke rigtig noget med dem at gøre. Ligesom jeg heller ikke ville forholde mig synderligt meget til “klokkeværk” - jeg har aldrig oplevet, eller hørt nogen have oplevet, at “få det smidt i hovedet” - højst ville jeg kigge lidt diskret i en anden retning, hvis jeg af en eller anden grund blev forlegen ... 

Anmeld Citér

30. juli 2021

Hanspige

StortOgSmåt skriver:

Jeg tror du har svært ved sondringen måske, men jeg giver det lige et skud. Der er væsens forskel på at være “stolt af at fremvise sine bryster til sine børn offentligt” (som du skriver), og så at undlade tildækning i en situation hvor det giver mening og derved være stolt ved at turde hvile i egen krop, herunder at vise sine børn at en sådan afslappethed er helt ok (som er det jeg skriver om). 

Jeg synes ikke det er noget at være stolt af. 

Der er intet i vejen med min holdning. Den har jeg ligeså meget lov til at have som du har lov til at have din. 

At hvile i sin krop har ikke noget at gøre med om man har bikini top på eller ej, er min mening. 

Anmeld Citér

30. juli 2021

Babilooo

StortOgSmåt skriver:

Men at hvile i sin krop eller ej synes jeg er forkert sat op. En moderne bikini dækker ikke strækmærker, store lår, deller osv. Man kan sagtens hvile i sin krop uden at være total nøgen. 

Anmeld Citér

30. juli 2021

StortOgSmåt

Tjullehej skriver:

Men at hvile i sin krop eller ej synes jeg er forkert sat op. En moderne bikini dækker ikke strækmærker, store lår, deller osv. Man kan sagtens hvile i sin krop uden at være total nøgen. 

Jeg tror faktisk heller ikke, at jeg skriver noget om at andre ikke hviler i deres kroppe, hvis ikke de har et afslappet forhold til at være nøgne. Jeg forholder mig udelukkende til at være glad og tilfreds med den naturlighed jeg og derved mine børn har oplevelsen af - jeg synes det er befriende - og vigtigt på sin vis - for os  ... altså få gange det forekommer, fordi situationen lige er oplagt ...

Anmeld Citér

30. juli 2021

StortOgSmåt

Hanspige skriver:

Jeg synes ikke det er noget at være stolt af. 

Der er intet i vejen med min holdning. Den har jeg ligeså meget lov til at have som du har lov til at have din. 

At hvile i sin krop har ikke noget at gøre med om man har bikini top på eller ej, er min mening. 

Der er vist ikke nogen som anklager dig for “forkerte holdninger”. Mere nogle som forholder sig reelt åbent til at forstå dine synspunkter, som de ikke ser giver mening i første omgang. Derimod forekommer flere af dine svar i denne tråd meget afvisende, nærmest lidt fornærmede. Og det giver da ikke en særlig god debat. 

Anmeld Citér

30. juli 2021

Hanspige

StortOgSmåt skriver:

Der er vist ikke nogen som anklager dig for “forkerte holdninger”. Mere nogle som forholder sig reelt åbent til at forstå dine synspunkter, som de ikke ser giver mening i første omgang. Derimod forekommer flere af dine svar i denne tråd meget afvisende, nærmest lidt fornærmede. Og det giver da ikke en særlig god debat. 

Jeg er ikke fornærmet. 

Tænker bare ikke der er så meget at uddybe. 

Jeg synes ikke i skriver åbent, nærmere klinger det "hvis du ikke er enig, bodyshamer du og må holde dig væk fra stranden" 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.