Dårlig til at holde ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

934 visninger
4 svar
1 synes godt om
23. juli 2021

Anonym trådstarter

Vi har ikke samme behov for at slappe af på matriklen herhjemme. Jeg har efter et års hjemsendelse fra arbejde pga. corona fået lidt nok af vores dejlige hus og have. 
Min mand derimod synes, at det er fantastisk med tøffedage hjemme, hvor vi ikke laver noget. Jeg har det bedst, når jeg ved at jeg har en dagsudflugt foran mig dagen efter til Knuthenborg. 
Er nok bare udflugts/oplevelseshungrende og i langt højere grad end min mand. 
Hvad gør I andre? Er jeg den eneste der har det sådan..? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2021

My1234

Vi har sænket barren lidt for typen af udflugter. I går bagte vi fx pølsehorn, kørte en tur og fandt et sted at spise dem. Andre dage har vi planlagt større ting. Men vi laver altså lidt hver dagen uden for hjemmet ��

Anmeld Citér

23. juli 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Det kan jeg sagtens genkende. Jeg får også kulder af at rulle rundt derhjemme. Jeg skal helst have en udflugt hver anden dag. Jeg bruger meget hjemmesiden bornibyen.dk til at finde lidt nye steder. 

Men jeg tager også ud selv og shopper/handler eller kigger på ordner andet ud af huset, så min mand og børn også kan tulle rundt derhjemme en hel dag og få opfyldt deres behov for det.

Anmeld Citér

23. juli 2021

lineog4

Har det umiddelbart på samme måde. Men samtidig ved jeg også både som professionel og som mor  at børnene har behov for tøffedagene, dage hvor det hele ikke hænger i en klokkestreng - ihvert fald skolebørnene har jo været i gang og for størstedelen også afsted og kan godt bruge den totale afslapning - dermed ikke sagt, at man ikke skal tage på ture, men huske at sætte tempo, puls og ur tyranniet helt ned i gear. 

Vi sidder I Italien, 12 dage på stranden, pulsen helt ned med mindre vi sprøjter med vand. Der er blevet spillet så mange kortspil og lagt så mange kabaler. Vi er blevet enige om, at 12 dage er for lang tid, men alle stemmer for en uge næste år helt uden planer.

Anmeld Citér

23. juli 2021

BabyIgen2022

Kan godt klare en tøffedag i ny og næ, men ikke mere end en. Så får jeg hule-kuller. Men jeg synes det hjælper med projekter, som min datter på 3 bare inddrages i. Det kan være pudsning af vinduer, rengøring af hendes legetøj og værelse, bage/lave mad til dagen eller fryseren, klippe hæk og få hende til at samle grene op osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.