Skilles - kan ikke overskue det..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.316 visninger
4 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2021

Anonym trådstarter

Jeg vil gerne skilles, men aner ikke om jeg kan klare mig selv.

Jeg er pt på resourseforløbs ydelse/jobafklaring med henblik på afklaring til flexjob.

Vi bor i hus, som vi i tilfælde af skilsmisse skal sælge,  men stort tab.

Vi har ,udover huset , lån for ca 350000kr, der skal deles(Dertil kommer tabet i huset).

Vi har store børn,  kun 2 under 18 - og de skal følge mig (Det er jeg ret sikker på manden vil støtte).

Vi har været gift i 25+ år. Vi har bil, men det er mandens (står i hans navn.)

Jeg skal som minimum have en 2 værelses - men de findes jo heller ikke under 4500kr. Derudover skal jeg jo unægtelig ud og anskaffe mig forskellige møbler,  da det vi ejer skal deles imellem os.

Så ja...kan det lade sig gøre? Kan jeg klare mig? Kan jeg få et liv der holdbart? Jeg lever ikke her længere. Jeg er her bare, og hader sådan som jeg er blevet. Jeg er bitter og vil gerne videre. Men tør jeg stå uden sikkerhed, og kan jeg....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2021

Anonym

Selvfølgelig kan det lade sig gøre - du er et voksent menneske, og med store beslutninger kommer konsekvenser og ansvar, som man må tage på sig. Men det kan du også godt klare. 

Det følgende er skrevet i et venligt, men bestemt tonefald; 

Du skal ikke have ondt af dig selv. Hvis du træffer valget om skilsmisse, så er det det rigtige for dig, men du skal også være klar på at løfte ansvaret, der følger med. Og så er det jo at starte fra en ende af og løfte opgaverne én efter én. Så går det som regel altid godt i sidste ende. 

Held og lykke med dit nye liv. 

Anmeld Citér

18. juli 2021

Babilooo

Jeg vil hellere stille spørgsmålet “tør du virkelig spilde dit liv med at være bitter og ikke være dig selv”.  Så vidt vi ved har vi kun et liv. Brug det fornuftigt

Det økonomiske skal nok flaske sig. Start med at få en med økonomisk indsigt/ forståelse til at kigge på din situation sammen med dig - en bror, ven eller andet. Måske rådgivning fra banken..?

Anmeld Citér

18. juli 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Alt det praktiske skal nok løse sig! Ja det er noget rod til at starte med. Men det bliver bedre.

Du får også også lidt flere penge mellem hænderne som enlig til 2 hjemmeboende børn og mulighed for en god portion boligstøtte i en lejebolig.  Det skal nok gå! Det vigtigste er at komme videre, nu hvor du udemærket ved at det er den vej du skal. 

Anmeld Citér

18. juli 2021

Anonym

Jeg vil foreslå dig at søge rådgivning hos Mødrehjælpen, de kan pege dig i retning af noget økonomisk rådgivning.

Jeg tror godt du kan - hvis du er ulykkelig der hvor du er, synes jeg du skal undersøge hvordan du ville stå hvis du kom for dig selv. Det er jo noget nemmere at tage springet når man ved hvordan man er stillet bagefter..

Held og lykke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.