Løbetræning før uge 12?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.333 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg har løbet i snart 1½ måned, ca. 3 gange om ugen. Igår fandt jeg så ud af at jeg er 6 uger henne - dvs. jeg har sådan set løbet i alle 6 uger jeg har været gravid. Pludselig bliver jeg egentligt lidt utryg ved situationen - gad vide om jeg stadig må løbe lidt? Eller kan barnet få "stød", når jeg løber.

Jeg vil naturligvis lige snakke med min læge om det, men det kan være at nogle af I andre har erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

forår

Mathildesmor skriver:

Jeg har løbet i snart 1½ måned, ca. 3 gange om ugen. Igår fandt jeg så ud af at jeg er 6 uger henne - dvs. jeg har sådan set løbet i alle 6 uger jeg har været gravid. Pludselig bliver jeg egentligt lidt utryg ved situationen - gad vide om jeg stadig må løbe lidt? Eller kan barnet få "stød", når jeg løber.

Jeg vil naturligvis lige snakke med min læge om det, men det kan være at nogle af I andre har erfaringer?

Du må gerne løbe under hele din graviditet, det er dog vigtigt at du lytter til din krop. Du skal heller ikke løbe mere end at har gjort, men blive på stadie du er på nu, eller trappe lidt ned

Jeg havde selv løbet i over 1/2år inden min graviditet og løb 3 gange om ugen, jeg fortsattte i nedsat tempo, men måtte opgive da jeg simpelthen ikke havde energi til det jeg var alt for træt de første månder.

god fornøjelse

Anmeld

27. oktober 2009

Dictes mor

Ja løb endelig! Det må man gerne, bare du som Forår også skriver lytter til din krop. Jeg løbetrænede meget inden jeg blev gravid, og læste derfor en masse om det, da jeg blev gravid, og fandt frem til, at man gerne må løbe, det er jo sundt og godt for kroppen af holde sig igang, man skla bare ikke presse sig selv for meget, så at træne op til et marathon (som jeg var ved en gang for længe siden) er nok ikke en god ide, men at holde det på et niveau, som man var på inden graviditeten er kun godt og sundt for dig. Jeg var desværre nødt til helt at stoppe pga. begyndende bækkenløsning.

Anmeld

27. oktober 2009

Mathilde & Frederikkesmor

Tak for jeres svar

Da jeg kun har løbet i godt og vel 1½ måned, løber jeg ikke mere end  4 km pr. gang. Gad vide om jeg skal drosle lidt ned, så jeg muligvis kun løber 2-3 km?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.