Bliver vi snydt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
9 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juli 2021

Anonym trådstarter

Ja det kan I jo ikke helt svare på, men måske har nogle noget erfaring med dette.

Min mand har i weekenden påkørt en anden bil. Ejeren var der ikke, så han efterlod selvfølgelig kontaktoplysninger, og ejeren har nu sendt et overslag over prisen for at lave skaderne. Ifølge det tilbud han har sendt, så skal døren skiftes og der kommer en del andre ting på, så det løber op i 25.000. 

Det undrer min mand meget, da han kun mener, at han har strejfet den anden bil. Han lagde mærke til, at den havde fået nogle ridser på en ene dør, men ikke andre skader og der er absolut intet at se på vores bil. Ikke så meget som en lille bitte ridse, så vi er overrasket over, at den anden bil skulle være så skadet, at den skal have helt ny dør mv. Min mand tænkte desværre ikke på at tage billeder af skaden på den anden bil.

Vi har en forsikring, så det kommer selvfølgelig til at køre den vej nu, men vi ville egentlig bare have betalt selv, da vi har en høj selvrisiko, så vi havde forventet at skadens pris var mindre end selvrisikoen. 

Jeg ved godt, at det er dyrt at få lavet biler, men jeg har bulet døren i vores gamle bil. En ret stor bule, som på ingen måde kunne overses, og der skulle døren ikke skiftes, så det løb op i væsentlig mindre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2021

Anonym

Ja, det er virkelig dumt ikke at have taget nogle billeder

Har i prøvet at spørge om personen evt vil sende billeder af skaden, eller måske se det overslag mekanikeren har lavet? Jeg ville i hvertfald gøre alt for, at komme i besiddelse af nogle billeder. Måske sige, at jeres forsikring vil have billeder, så om i ikke må komme forbi og tage nogle? 

25.000 lyder godt nok af meget

Anmeld Citér

14. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det er vel ikke noget han selv bare bestemmer? Det går gennem hans og jeres forsikringsselskab som får et værksted til at vurdere hvad der skal ske

Anmeld Citér

14. juli 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Selv små ridser hvis de er dybe nok kan koste meget at få fikset..

vi havde at en person tog sin nøgle hen langs for og bagdøren og endte med at vi stod med en regning på 18.000 kr for omlakering og udretning af dør.. det var ikke store ridser.. men fordøren var igennem til metallet og skulle rettes ud.. bagdør skulle "bare" omlakeres...

jeg tager hatten af for at din mand var ærlig og tog ansvar..

rart at vide at det ikke er alle der bare lader andre stå med lorten...

Anmeld Citér

14. juli 2021

Pb18

Jeg lavede en bule på vores bagsmæk og det kostede 21.000. Der var bakkamera som gjorde det mere kompliceret med udbedring og omlakering, så umiddelbart lyder det dyrt men ikke urealistisk. Der er jo en del elektronik i døre i dag, så det er jo ikke til at vide om det kan have påvirket noget, selvom det ikke syner af særlig meget.

Men der er selvfølgelig en risiko for at I får lov til at betale for udbedring af eksisterende ridser, men det er jo svært at dokumentere at det ikke var jer der lavede dem, da det jo vil kræve før /efter billede 

Anmeld Citér

14. juli 2021

BabyIgen2022

Prøv at snakke med jeres forsikring om det? Muligvis få en uvildig til at besigtige skaderne. Vi stod i en lignende situation for et par år siden. Havde ramt bilens dæk med kofanger, men pludselig kom vi af med ny lak på dør, reparation af spejl (som faktisk var skadet før jeg ramte bilen) osv. Det kostede dog kun lige 6000, som var vores selvrisiko, og så var det desværre naboens svigersøn, der snød os, så vi ville ikke til at være uvenner med dem.

Anmeld Citér

14. juli 2021

Anonym

Det kan let blive dyrt trods en lille rids, men værkstederne tager også ekstra ved, når det er en forsikringssag. Vi har haft tre forsikringsskader på vores biler lavet ved tre forskellige værksteder og alle steder har de lavet lidt ekstra, fordi det var en forikringssag

Anmeld Citér

14. juli 2021

Skouboe

Han skal ikke sende jer noget, hans forsikringsselskab skal tage fat i jeres forsikringsselskab, så ordner de det indbyrdes. Og hvis regningen er mindre end selvrisikoen, er det kun den i kommer til at betale.

Årsagen er bl.a at så er det selskabets taksator, der vurderer skaden, og de kan godt se om det er nye eller gamle skader. 

Anmeld Citér

14. juli 2021

MEF

Jeg har fornyeligt lavet ridser i en andens bildør. Det kom til at koste 6000kr. Jeg synes det var sindsyg mange penge for et par ridser. Jeg synes derfor at 25000 lyder helt vanvittigt. Jeg tror i bliver snydt…

Måske i skal bede om billeder af skaden og tage dem med til en mekaniker til at give en ca pris?… 

Anmeld Citér

14. juli 2021

Anonym

Vores datter kom for nyligt til at køre ind i bilen med sin cykel, der kom en rids & bule på døren. Jeg afleverede hos forsikrings-autoriseret værksted som tog et hurtigt kig og så inkluderede en gammel skade på frontpartiet. Jeg sagde tydeligt at det ikke hang sammen, men det blev meldt under et. 

Jeg ved ikke hvad det endte med at koste, da vi jo bare betalte selvrisikoen - jeg mener bare at i hvert fald nogle autoværksteder lægger lidt oveni når de er igang, for forsikringsselskabet betaler jo. Så jeg tænker egentlig at den er god nok med prisen.

Men ja, det SKAL gå igennem forsikringen, I skal ikke snakke med manden direkte.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.