Barselsgave til hende der har alt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juli 2021

Kreamor

Profilbillede for Kreamor

Godaften 

Jeg har en nær veninde som venter sig sit andet barn til september. Hun har i forvejen en pige på 3. Min veninde og hendes mand troede for 4 år siden ikke at de kunne få børn. Så da hun blev gravid med deres første, gik det helt over gevind. Det barn ejer alt. Skoletasken er købt, og de første gummistøvler blev købt da hun var blot 2 måneder. De er så kærlige og gør det hele i bedste mening. Men nøj hvor er det svært at veninde og finde på julegaver, fødselsdagsgaver, og nu en barslesgave. De skal have en dreng. Hans garderobe er på plads. Hans værelse er tip top klar. Alt spiller. Hvad søren skal jeg give dem? Jeg skal finde noget til mor (måske far/fælles) storesøsteren og til baby lillebror. Har i et par gode idéer, så del dem gerne med mig 

Ps. Dette er ikke en snak om hvor vidt man skal give gaver i et væk. Det er min beslutning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2021

Anonym

Måske en oplevelse vil være en god ide? 

Anmeld Citér

13. juli 2021

puk87

Hvad med oplevelser? Massage eller lignende til forældre, en tur i Tivoli til pigen (hvis I kender hinanden godt nok til det).

Til babyen ved jeg det ikke… babyer får jo nemlig alt og vokser fra det på to sekunder! Sådan en hånd-aftryksting i ler (så kan de lave et aftryk for begge børn)?

Anmeld Citér

13. juli 2021

Kreamor

Profilbillede for Kreamor
Anonym skriver:

Måske en oplevelse vil være en god ide? 

De har årskort til det meste, og de tager ikke nogen steder uden deres børn. Så oplevelser kun for for forældrene er udelukket. Ellers også en god idé. Tak

Anmeld Citér

13. juli 2021

Babilooo

Kreamor skriver:

De har årskort til det meste, og de tager ikke nogen steder uden deres børn. Så oplevelser kun for for forældrene er udelukket. Ellers også en god idé. Tak

Hvad med at det var en venindeoplevelse..?

hvor far passer i nogle få timer

Anmeld Citér

13. juli 2021

Babilooo

Hvis de vitterlig elles køber alt selv og har mange penge.. tja så køb noget chokolade 

Anmeld Citér

13. juli 2021

Carina:-)

Medlemskab af Børns vilkår eller dyrenes beskyttelse. 

Jeg har med succes givet de 2 medlemskabet  til børn der har alt - 

Godt nok i dåbsgave - men måske du kunne bruge ideen til noget i samme stil.

Og især de 2 organisationer har brug for økonomisk støtte for at bestå .-  og give hjælp videre. 

Har man alt - giver man til  andre der mangler

Ellers kunne sæsonkort  eller oplevelse gavekort være en mulighed.

jeg har forresten også givet mad leveret til døren

Anmeld Citér

13. juli 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Carina:-) skriver:

Medlemskab af Børns vilkår eller dyrenes beskyttelse. 

Jeg har med succes givet de 2 medlemskabet  til børn der har alt - 

Godt nok i dåbsgave - men måske du kunne bruge ideen til noget i samme stil.

Og især de 2 organisationer har brug for økonomisk støtte for at bestå .-  og give hjælp videre. 

Har man alt - giver man til  andre der mangler

Ellers kunne sæsonkort  eller oplevelse gavekort være en mulighed.

jeg har forresten også givet mad leveret til døren

Nu er jeg bare nysgerrig, hvordan giver du et medlemskab? - Betaler du så resten af livet ? 

For man kan da ikke give en fremtidig udgift i gave ?

Anmeld Citér

13. juli 2021

Carina:-)

Nu er jeg bare nysgerrig, hvordan giver du et medlemskab? - Betaler du så resten af livet ? 

For man kan da ikke give en fremtidig udgift i gave ?

Jeg har givet et år .

Så er det op til en selv om man vil fortsætte - ( det udløber så efter det år )  man er ikke bundet for resten af livet. 

Så var der nok ikke nogen der blev medlem....

Anmeld Citér

14. juli 2021

Kir

Jeg ville give noget lækkert til mor/forældrene. 

Jeg fik en pose med alt mulig praktisk som jeg blev meget glad for. Nu var det godt nok som førstegangsmor, så det var ekstra dejligt fordi jeg ikke vidste jeg manglede det der var ammeindlæg, store bind, børnepanodil, bleposer, babyshampo osv.

Vi fik også tre leveringer af en madkasse med alt mulig forskelligt. Vaskemiddel, slik pasta, bland-selv-kage-mix til mødregruppe (guld værd) og en masse andre tørvarer. Men vi havde heller ikke så mange penge på det tidspunkt.

Ellers synes jeg faktisk noget massage er en super ide. Eller noget ansigtsbehandling. Kunne godt selv have brugt noget selvforkælelse eller du kunne give hende en hyggedag bare jer to hvor du giver frokost og laver et eller andet sammen.

Du kunne også give hende et gavekort til Change så hun kan købe en lækker ammebh. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.