Mon jeg er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.704 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juli 2021

Nielsen96

Hejsa!

sagen er den at mig og min kæreste ønsker at bliver forældre.

Vi har prøvet siden januar/februar.

Min mens skulle være kommet for 3 dage siden og er endnu ikke kommet, jeg havde i forgårs meget ømme bryster, hvilket jeg normalt aldrig har og heller ikke under menstruations perioden.

Jeg tog en test ca for 4 dage siden den var negativ, jeg er skeptisk for at tage en test mere og den så også er negativ, da min menses aldrig plejer at udeblive, men derimod kan jeg kraftig mærke når det er på vej.

jeg har intet mærket, og er som sagt på 3 dag hvor jeg skulle have haft det.

Skal jeg vente med at tage en test til om 1-3 dage eller hvordan?

Planen var at ville tage en test imorgen eller over morgen og hvis denne er negativ så snakke med min læge.

Skal lige sige jeg her til aften har fået voldsomme mavekramper med tynd mave, har det noget at sige?

hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2021

Anonym

Jeg synes du skal tage en test i morgen tidlig, så får du en afklaring på, om symptomerne er pga. en positiv test, eller pga. noget andet, hvis den er negativ Du er jo gået over tid nu, så den burde være positiv nu, hvis du du er gravid

Anmeld Citér

13. juli 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Er enig med ovenstående. du er gået over tid og imorgen tidlig tager du bare en test. Og der få du helt klart afklaring på det. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

Charl90

Enig med de andre Skriv gerne en opdatering

Anmeld Citér

14. juli 2021

Nielsen96

Den er negativ min test, og har fået min menses her til morgen, med smerter i underlivet  øv med øv på! Vi prøver og prøver men intet sker ��

Anmeld Citér

14. juli 2021

aLOTofmother

Nielsen96 skriver:

Den er negativ min test, og har fået min menses her til morgen, med smerter i underlivet  øv med øv på! Vi prøver og prøver men intet sker ��

Jeg forstår godt det er træls at vente, men det er helt normalt, at det kan tage op mod et år at blive gravid

Anmeld Citér

14. juli 2021

Charl90

Nielsen96 skriver:

Øv hvor ærgerligt.

Det tog mig 15 måneder at opnå en vellykket graviditet efter p-pillestop. 

Denne omgang er det nu ét år vi har prøvet For nogen tager det tid... Håber det går hurtigere for dig.

Hvis ikke du allerede gør det, så vil jeg anbefale at bruge en app til at holde overblik over din cyklus fx Flo. Evt test for ægløsning og tast det ind i app'en.

Anmeld Citér

15. juli 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Charl90 skriver:

Øv hvor ærgerligt.

Det tog mig 15 måneder at opnå en vellykket graviditet efter p-pillestop. 

Denne omgang er det nu ét år vi har prøvet For nogen tager det tid... Håber det går hurtigere for dig.

Hvis ikke du allerede gør det, så vil jeg anbefale at bruge en app til at holde overblik over din cyklus fx Flo. Evt test for ægløsning og tast det ind i app'en.

Øv det var længe. Ved du om du havde ægløsning alle månederne inden du blev gravid?

Jeg er for nyligt stoppet på p-pillerne og er allerede gået igang med at prøve at finde min æl. Mest fordi jeg gerne vil se om den overhovedet kommer 

Anmeld Citér

15. juli 2021

Charl90

Øv det var længe. Ved du om du havde ægløsning alle månederne inden du blev gravid?

Jeg er for nyligt stoppet på p-pillerne og er allerede gået igang med at prøve at finde min æl. Mest fordi jeg gerne vil se om den overhovedet kommer 

Nej det ved jeg ikke. Jeg havde meget uregelmæssig cyklus på 35-60 dage, så det var i hvert fald få ægløsgninger hvis det var...

Derfor jeg fortrød at jeg ikke forsøgte at finde ÆL. Det var bare så uoverskueligt hvornår jeg skulle teste da jeg endelig købte ÆL test efter lidt over et år tid, så var de positive hver dag jeg testede og det var graviditetstesten så også

Nu har jeg ret regelmæssig mens, så denne gang er det lettere at finde ÆL. Jeg blev ret overrasket over hvor sent den lå sidst jeg testede. Den eneste måned jeg har testet og fundet ÆL blev jeg også gravid Havde dog en SA, men nu prøver jeg med ÆL test igen

Held og lykke til dig

Anmeld Citér

15. juli 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Charl90 skriver:

Nej det ved jeg ikke. Jeg havde meget uregelmæssig cyklus på 35-60 dage, så det var i hvert fald få ægløsgninger hvis det var...

Derfor jeg fortrød at jeg ikke forsøgte at finde ÆL. Det var bare så uoverskueligt hvornår jeg skulle teste da jeg endelig købte ÆL test efter lidt over et år tid, så var de positive hver dag jeg testede og det var graviditetstesten så også

Nu har jeg ret regelmæssig mens, så denne gang er det lettere at finde ÆL. Jeg blev ret overrasket over hvor sent den lå sidst jeg testede. Den eneste måned jeg har testet og fundet ÆL blev jeg også gravid Havde dog en SA, men nu prøver jeg med ÆL test igen

Held og lykke til dig

Ja det må være rigtig svært når man har så uregelmæssig cyklus. Men man hører også at det er en kæmpe hjælp at kende ægløsningen så jeg kan ikke lade være med at forsøge at finde den selvom det kun er 2. cyklus her �� 

Held og lykke til jer også

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.