Ømme brystvorter efter p-pille stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.966 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juli 2021

Ano1991

Goddag de damer

Jeg er for nyligt stoppet på mine p-piller (tog sidste pille d. 20. juni), så jeg har (/havde) ingen forestilling om graviditet allerede nu. 

Men nu fanger jeg alligevel mig selv i at blive håbefuld..?

For 3-4 dage siden begyndte jeg at få rigtig ømme og følsomme brystvorter (begge) - mine bryster føles ikke specielt hævede eller ømme ellers.

I forgårs og igår havde jeg en form for "kramper/murren" i underlivet (lidt som mens smerter), samt lændesmerter, og tænkte på om det kunne være pga ægløsning, men jeg tænker ikke at jeg så tidligt efter p-pille stop, vil have en "rigtig" ægløsning.

Jeg tænkte også om det kunne være en "bivirkning" af at være stoppet på p-pillerne, men det er ikke noget jeg har hørt om før

Så lige lidt forskellige spørgsmål;

- Har andre oplevet at få ægløsning allerede første cyklus efter p-pille stop? Eller evt. at blive gravide så hurtigt?

- Har andre oplevet ømme brystvorter / kramper i underlivet i forbindelse med ægløsning?

- Og sidste; Hvis nu at det umulige skulle være muligt, og jeg er gået hen og blevet gravid allerede. Er der så andre der har oplevet disse symptomer så tidligt i en graviditet? Jeg ville jo så kun være 2+2. 

Alle erfaringer er velkomne. På forhånd tak!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2021

Ano1991

Theil skriver:

Goddag de damer

Jeg er for nyligt stoppet på mine p-piller (tog sidste pille d. 20. juni), så jeg har (/havde) ingen forestilling om graviditet allerede nu. 

Men nu fanger jeg alligevel mig selv i at blive håbefuld..?

For 3-4 dage siden begyndte jeg at få rigtig ømme og følsomme brystvorter (begge) - mine bryster føles ikke specielt hævede eller ømme ellers.

I forgårs og igår havde jeg en form for "kramper/murren" i underlivet (lidt som mens smerter), samt lændesmerter, og tænkte på om det kunne være pga ægløsning, men jeg tænker ikke at jeg så tidligt efter p-pille stop, vil have en "rigtig" ægløsning.

Jeg tænkte også om det kunne være en "bivirkning" af at være stoppet på p-pillerne, men det er ikke noget jeg har hørt om før

Så lige lidt forskellige spørgsmål;

- Har andre oplevet at få ægløsning allerede første cyklus efter p-pille stop? Eller evt. at blive gravide så hurtigt?

- Har andre oplevet ømme brystvorter / kramper i underlivet i forbindelse med ægløsning?

- Og sidste; Hvis nu at det umulige skulle være muligt, og jeg er gået hen og blevet gravid allerede. Er der så andre der har oplevet disse symptomer så tidligt i en graviditet? Jeg ville jo så kun være 2+2. 

Alle erfaringer er velkomne. På forhånd tak!

Jeg tog forresten et par ÆL test for sjov i de dage hvor jeg burde have ægløsning, men tolkede dem selvfølgelig som negative, da test-stregerne ikke var ligeså tydelige som kontrol-stregerne. Men spørgsmålet er om jeg alligevel har haft en ægløsning? Dette var den mest tydelige af dem.. :-) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. juli 2021

Anonym

Jeg er selv stoppet på minipiller og jeg har også ømme/følsomme brystvorter, det tror jeg er ret normalt når man stopper med minipiller eller p-piller, fordi man så kan mærke alt hvad der sker i ens krop ang. ens cyklus. Og ligeså kan nogle mærke ægløsning eller andre ting, der er knyttet til ens cyklus.

Og jeg ved jeg ikke er gravid

Anmeld Citér

12. juli 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg er også lige stoppet på p-piller og er lige kommet igennem min første cyklus.
Jeg har haft en masse symptomer: ondt i brysterne / brystspændinger, meget ondt i underlivet. Både jag, murren, ligamentagtige smerter. Og kvalme on/off gennem hele cyklus
Jeg var også lige ved at tro at det umulige var sket, men jeg var ikke gravid Nu håber jeg at næste cyklus bliver uden så mange symptomer for man kan altså ikke lade være med at håbe bare lidt når kroppen sender alle de signaler.

Jeg forsøgte at fange æl og testede hver dag ml CD 13 og 20, men det lykkedes ikke. Min mens kom 1 uge forsinket på dag 35, så jeg ved ikke om min æl derfor også har ligget senere i cyklus.

Kan man mon have mens uden at have haft æl?

Jeg er helt ny i denne æl test verden og har i denne måned testet med de billige strimmel teste, men jeg tror at jeg næste måned prøver med clear blue digital test med dobbelt hormon indikator. Jeg læste et sted at de skulle være gode

Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.