Forvirrende ÆL tests

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. juli 2021

Anonym trådstarter

Jeg har testet lidt for at kortlægge min cyklus, da den driller lidt efter p-piller. Har testet med babyplan denne måned, men det er som om babyplan ikke vil blive positive?? Jeg testede lige med en valmed på samme urin og den viste positiv.. jeg kan også mærke stikkende smerte i nederste del af maven og begyndende ømme nippels, så tænker den burde være god nok? 

Kan man ikke stole for babyplan? Eller viser valmed forkert? Hvad er jeres oplevelser? Er lidt forvirret omkring det, de burde jo vise det samme?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2021

Charl90

Jeg synes begge ser negative ud? Jeg ville teste igen i morgen 

Jeg er selv ny ift ÆL tests, så jeg ved ikke meget om det.

Jeg har testet fint med Babyplan.

Anmeld Citér

11. juli 2021

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

Jeg synes begge ser negative ud? Jeg ville teste igen i morgen 

Jeg er selv ny ift ÆL tests, så jeg ved ikke meget om det.

Jeg har testet fint med Babyplan.

Valmed er det første billede, det er test stregen som er mørk. Begge test vender samme vej mht test og kontrol streger. 
Er ret sikker på valmed er positiv?

Anmeld Citér

11. juli 2021

tutti

Begge tests er negative - ved ÆL tests SKAL teststregen være mindst lige så kraftig som kontrolstregen, så den er lidt anderledes end graviditetstests

jeg har også testet fint på Babyplan, men først da jeg fandt ud af, hvornår min ÆL egentlig lå - den lå nemlig senere end jeg troede. Jeg har brugt de lidt dyrere tests fra Clearblue til at supplere med Babyplan når det var ved at være “op over”, for med clearblue er der ingen tvivl (den viser en smiley). 
Hvis du har ÆL symptomer, så er den sikkert tæt på - blev ved med at teste de næste dage, måske du får en klar positiv test der  

Anmeld Citér

11. juli 2021

tutti

Valmed er det første billede, det er test stregen som er mørk. Begge test vender samme vej mht test og kontrol streger. 
Er ret sikker på valmed er positiv?

Hov, jeg har ikke prøvet Valmed før, men vil da tro at det er samme princip som Babyplan - at teststregerne skal være lige kraftige. Men måske der er nogle mere Valmed-kyndige end mig - Babyplan har i hvert fald aldrig fejlet ved mig  

Anmeld Citér

11. juli 2021

Anonym trådstarter

tutti skriver:

Er du sikker på at Valmed ikke vender omvendt? Den fugtige del er jo mod højre, dvs at den vender omvendt ift Babyplan, hvor den fugtige del vender mod venstre 

Jeg vedhæfter lige et billede inden jeg tog den øverste plastik af. Begge teste er vendt korrekt  ellers misforstår jeg bogstavernes placering på valmed? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

11. juli 2021

tutti

Anonym skriver:

Jeg vedhæfter lige et billede inden jeg tog den øverste plastik af. Begge teste er vendt korrekt  ellers misforstår jeg bogstavernes placering på valmed? 

Nej, du har helt ret - jeg har bare ikke selv prøvet eller skilt en Valmed ad før

Men prøv igen i morgen og se, om Babyplan er tydeligere. Og giv den gas i dag og de næste par dage - just in case

Anmeld Citér

11. juli 2021

Charl90

Anonym skriver:

Nu kan jeg godt se det. Ja den øverste er positiv. Kontrolstregen er bare ikke så tydelig som jeg havde forventet, så troede egentlig at det var teststregen...

Altså man kan jo ikke få for meget så jeg ville da bare gå til den hver dag

Jeg satser selv på denne cyklus. ÆL er perfekt timet med ferie, så det giver jo optimale muligheder for masser af chancer

Anmeld Citér

12. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har prøvet det samme hvor babyplan var negativ og valmed positiv på samme urin. Altså valmed var nærmest sort i teststregen, så der var slet ikke tvivl om at den var positiv, mens babyplan havde en pænt tydelig streg, men tydeligt negativ. Alt andet passede på at æl skulle komme efter valmed var positiv, så jeg tror det var babyplan der ikke var god nok, og jeg har ikke brugt dem siden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.