Kontrast skriver:
Er der nogen, der har prøvet at jeres børn har været til en børnesamtale? Enten gennem kommunen eller ved psykiatrien? Hvordan har det været? Har det kunnet hjælpe barnet og har i fået noget at arbejde med som familie?
Når jeg spørger, er det fordi jeg skal have mit barn (på 11 år) med til børnesamtale i psykiatrien, hvor jeg er patient. Jeg har som sådan en god fornemmelse, men vil gerne høre andres oplevelser.
Jeg tror nok, at jeg har gjort det sådan, at man kan svare anonymt.
Min datter på 5 har haft en børnesamtale med en fra kommunerne, vi har en pige som forhåbentlig efter sommer skal i udredning for ADHD og autisme, vi har desværre måtte flytte hende fra en situation, hvor det blev taget for hårdt fat i hende, hvilket gjorde hun fik et rød mærke på armen. Det skal altid indberettes, sådan noget.
Der kom en fra kommunens på skolen, hun stillede spørgsmål, som "Hvem bor hjemme hos jer, er du glad for at gå i skole, slår mor og fra, er du glad, kan du lide at gå i skole osv"
For ca 3 uger siden var der så i forbindelse med en børen faglig undersøgelse en anden sagsbehandler fra kommunen og snakke med hende. Hun havde 3 papir, hvor det ene var ting der gjorde min datter ked af det/ trist. Hvad der gjorde hende glad og det sidste var hvad hun drømmer skal ske/ændres
Vi venter nu på afgørelsen, men sagsbehandler har sagt hun ser en stærk familie, og efter den situation har vi ændret en masse ting, vi er blevet klogere og bedre til at se alles behov. Vi har derudover fået et bedre sammenhold og arbejder nu sammen om at alle skal kunne være der og respektere hinandens grænser så vi undgår de domme situationer