Hvor meget skal man bløde før man kontakter lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.336 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juli 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg er i 9. uge om jeg er begyndt at bløde. 

Jeg har lige opdaget det, da jeg var på toilet.
Det var ret fortyndet og ikke super meget, men det var friskt fortyndet blod. 
Jeg blev så forskrækket at jeg skyndte mig ud der fra igen, uden at kigge i kummen og se om der var mere der også Jeg har ikke ondt endnu! 

Skal jeg kontakte lægen hvis jeg får ondt eller hvis det bliver værre? 
Hvad er jeres erfaring, som har prøvet noget lignende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg blev så forskrækket at jeg skyndte mig ud der fra igen, uden at kigge i kummen og se om der var mere der også Jeg har ikke ondt endnu! 

Øv øv  For nogle er blødning normalt i graviditeten, for andre ikke. 
For mig (3 gange), har blødning betydet ufrivillig abort. Jeg har dog også haft ondt/ubehag/smerter.
Egen læge er blevet kontaktet alle gange, men ved den sidste var det inden blødning, hvor jeg fik tilbudt tryghedsscanning. Begyndte dog at abortere inden scanningen.

Følg din mavefornemmelse, men det skader ikke at gøre det hvis du føler dig utryg. Ellers helt klart ved kraftigere blødning og/eller smerter. 

For at blødningen stopper, og at det ikke er abort. 

Anmeld Citér

10. juli 2021

Moonchild1990

Profilbillede for Moonchild1990
Anonym skriver:

Hej med jer

Du skal kontakte din læge, hvis du er utryg. Så vil han enten monitorere dit HCG eller sende dig til scanning.

Det kan sagtens være uden betydning - det var det for mig, da jeg pletblødte i uge 6. Jeg blev bare så bekymret, jeg blev nødt til at kontakte lægen, og han hjalp mig så fint videre.

Anmeld Citér

10. juli 2021

Anonym

Jeg ville kontakte dem for scanning eller blodprøvetagning, alt efter hvad man gør i dit område. Blod har også betydet abort hos mig nemlig

Anmeld Citér

10. juli 2021

Charl90

Min erfaring med spontan abort (uge 8 og 11) er at man ikke er i tvivl.

Der kommer meget blod. Det skader ikke at ringe 1813 men umiddelbart vil jeg tro at det kan vente til mandag og så få taget to blodprøver med to dages mellemrum. Der var mit forløb første gang.

Anden gang var jeg forbi hospitalet (weekend) og de var meget opmærksomme på risikoen for graviditet uden for livmoderen. De scannere lavede gynækologisk undersøgelse og fulgte mig med blodprøver i 5 uger indtil hcg var væk.

Jeg håber for dig at du som flere andre bare bløder i din graviditet uden at der sker noget

Anmeld Citér

10. juli 2021

Baby.mamma

ved en missed abortion kommer der meget lidt eller ingen blod, så man kan godt abotere ved meget lidt blod vil jeg lige indskyde ovenpå ovenstående besked. Taler af erfaring. Der er jo spontan abort og missed abortion. 

Anmeld Citér

11. juli 2021

Anonym trådstarter

Åh piger 1000 tak for svar til jer alle

Status lige nu er at blødningen blev ikke værre og er helt væk her i aften og jeg har endnu ikke haft ondt

Min mavefornemmelse siger mig at det nok ikke er en SA med mindre der kommer mere blod.

Og hvis det er en MA så ser jeg det nok til NF om nogle uger, hvis der ikke kommer mere. Jeg vil heller leve i lykkelig uvished lige nu og håbe på at se en sprældebasse til scanning

Anmeld Citér

11. juli 2021

Charl90

Baby.mamma skriver:

ved en missed abortion kommer der meget lidt eller ingen blod, så man kan godt abotere ved meget lidt blod vil jeg lige indskyde ovenpå ovenstående besked. Taler af erfaring. Der er jo spontan abort og missed abortion. 

Ja det har du helt ret i.

Der er det selvfølgelig rart at vide det så tidligt som muligt.

Anmeld Citér

11. juli 2021

Charl90

Åh piger 1000 tak for svar til jer alle

Status lige nu er at blødningen blev ikke værre og er helt væk her i aften og jeg har endnu ikke haft ondt

Min mavefornemmelse siger mig at det nok ikke er en SA med mindre der kommer mere blod.

Og hvis det er en MA så ser jeg det nok til NF om nogle uger, hvis der ikke kommer mere. Jeg vil heller leve i lykkelig uvished lige nu og håbe på at se en sprældebasse til scanning

Dejligt at det lyder til at være gået i sig selv

Men er du sikker på du hellere vil opdage det helt til NF scanning? Jeg var ret lettet over at min krop selv udstødte min mislykkede graviditet, så vi ikke skulle have den mavepuster til NF og at jeg ikke skulle udsættes for en udskrabning Det går også bare endnu længere tid før man kan komme igang igen med at blive gravid...

Jeg havde taget en tidlig scanning som du nok kan gætte Det tager jeg omkring 8 uger næste gang, så jeg får tidlig afklaring hvis det skulle ske en 3. gang...

Pøj pøj jeg håber alt går godt med graviditeten

Anmeld Citér

11. juli 2021

Baby.mamma

Charl90 skriver:

Dejligt at det lyder til at være gået i sig selv

Men er du sikker på du hellere vil opdage det helt til NF scanning? Jeg var ret lettet over at min krop selv udstødte min mislykkede graviditet, så vi ikke skulle have den mavepuster til NF og at jeg ikke skulle udsættes for en udskrabning Det går også bare endnu længere tid før man kan komme igang igen med at blive gravid...

Jeg havde taget en tidlig scanning som du nok kan gætte Det tager jeg omkring 8 uger næste gang, så jeg får tidlig afklaring hvis det skulle ske en 3. gang...

Pøj pøj jeg håber alt går godt med graviditeten

Helt enig, det andet er møg hårdt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.