Graviditetsdiabetes og rigtig nervøs!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

505 visninger
2 svar
2 synes godt om
10. juli 2021

mortil2guldklumper

Hejsa. Jeg har ud af det blå fået konstateret graviditetsdiabetes i uge 36 med et blodsukker efter glukosebelastning på 9,3mmol. Er blevet SÅ bange og nervøs - både for om baby er ok (han er allerede ret stor) og for, om både han og jeg nu får diabetes 2 senere i livet. Ingen i min familie har diabetes, jeg er normalvægtig, har lavt til almindeligt blodtryk og spiser ikke tonsvis af kager og slik. Har fået en kæmpe forskrækkelse og fordi jeg er gravid og træt har jeg svært ved at overskue, hvordan resten af mit liv nu skal se ud med diabetes hængende over hovedet. Nogen med nogle erfaringer?? Og positive historier?? Åha, er ked af det og lidt hylet ud af den

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2021

superheltensmor

Profilbillede for superheltensmor

Jer har selv haft ( og får nok igen i denne graviditet) graviditetsdiabetes.

Allerførst - tag en dyb indånding  Jeg blev selv dybt ulykkelig og meget bange da jeg fik det konstateret! Men det havde absolut ingen betydning for min graviditet eller fødsel - andet end at jeg endte med at veje 13 kg mindre dagen efter jeg havde født, end da jeg blev gravid, fordi jeg holdte diæten og ikke indtog junk. Det skal siges jeg ikke var voldsomt overvægtig.

selvfølgelig skal du til at måle blodsukker og til nogle ekstra kontroller, men det vender man sig hurtigt til

Det er rigtigt godt at røre sig - specielt efter måltiderne Jeg gik mange ture.

min fødsel var en drømmefødsel og helt almindelig. Eneste minus der var at jeg ville ønske jeg kunne have født hjemme - der må man ikke

Jeg har ikke diabetes efter graviditeten, men skal selvfølgeligt være opmærksom på at jeg er disponeret for det - hvilket jo er grunden til at jeg fil graviditetsdiabetes til at starte med.

Anmeld Citér

10. juli 2021

superheltensmor

Profilbillede for superheltensmor

I øvrigt vejede min søn 2750g da han blev født 39+0. Så det behøver ikke betyde en høj fødselsvægt. Mener han var skønnet til 3300g et par dage inden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.