Positiv ægløsningstest meget sent i cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juli 2021

Anonym trådstarter

Jeg har i dag på cyklus dag 18 fået en meget tydeligt positiv ægløsningstest og udflåd der virker til at være af den helt rigtige konsistens. Jeg er dog meget forvirret over, at den kommer så sent, da jeg plejer at have en meget regelmæssig cyklus på 27 dage (hvor blødningen varer 3 dage). Ved I om det kan have en negativ påvirkning på min chance for at blive gravid denne cyklus, når ægløsningen ligger så sent? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2021

Anonym

Nej, det hele kan have rykket sig, så længe ægløsning kommer, kan det lade sig gøre

Anmeld Citér

5. juli 2021

Spunkdenanden

Jeg havde også en meget reglmæssig cyklus på 29-30 dage, og da min ægløsning kom sent (så vidt jeg husker, var det omkring dag 21) var jeg også forvirret.

Kan så fortælle, jeg har ikke haft mens siden. Og lillebror ligger og sparker i maven  Så mine ods var ikke mindre..

Anmeld Citér

5. juli 2021

Anonym

Jeg har også en cyklus på ca. 28 dage, +/-, og jeg har altid ÆL fra dag 17-21. Så det er ikke unormalt, og jeg er også blevet gravid ret hurtigt  

Anmeld Citér

5. juli 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, det beroliger mig :-) Når man læser på google, så virker der nemlig ikke særlig optimistisk. Jeg har også haft en meget tidlig SA, hvilket der står kan være tegn på kort luteral fase, men jeg må bare krydse fingre for det kommer til at gå fremover

Anmeld Citér

5. juli 2021

Altea

Det behøver jo ikke være kort luteal fase, men blot en rykket æl, og dermed forventet mens 14 dage efter. 

En lutealfase på omkring 8-9 dage behøver ikke være et problem. Det giver man ikke nødvendigvis progesteron for. Den skal bare ikke under dette. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.