Skyggestreg? Bio? GUL? Hjælp til test…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.458 visninger
7 svar
1 synes godt om
29. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg forsøger at blive gravid med 1. barn og har aldrig prøvet det her før. Så jeg har i den grad brug for nogle ekspertmeninger til denne underlige situation…

Jeg havde menstruation for ca to uger siden, helt normalt til tiden. Jeg havde taget en graviditetstest dagen før, der var negativ.

I går og i dag (lige omkring hvad der bør være ÆL) har jeg så haft brunt udflåd, nok til at jeg har taget et bind på, og der var lidt lyserødt blod tidligere i dag.

Så tog jeg en valmed test, og den er…svagt positiv? Eller hvad? Er den for svag til at “tælle”? Er det bare en skyggestreg? Jeg synes der er farve i, men hvad synes I?

Nu har jeg jo mange bekymringer. Hvis jeg er 6 uger henne er det vel for svag en streg og kunne tyde på en bio, eller måske en graviditet udenfor livmoderen? Eller er testen slet ikke positiv, og det brune udflåd er bare ægløsningsrelateret (skal siges at jeg ikke har oplevet det før)?

Jeg går ud og køber et andet mærke test i morgen, men jeg turde ikke vente med at spørge nogen, hvis det er tegn på noget farligt og jeg skal skynde mig til lægen…

På forhånd tak for råd

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2021

Bettybom

Man kan jo godt få sin menstruation, selvom man er blevet gravid. 

Tag en ny test i morgen - du skal ikke være så bange for at det er en graviditet uden for livmoderen eller en bio. Det er trods alt de færreste der mister - det er bare dem man læser mest om. 

Anmeld Citér

29. juni 2021

Bettybom

Og i øvrigt - så ville jeg sige den er positiv, hvis du har læst den inden for de minutter det tager for den at aflæse ��

Anmeld Citér

29. juni 2021

Blomste

Prøv og køb en clearblue som viser enten negativ eller hvor mange uger du er henne

Anmeld Citér

29. juni 2021

Charl90

Jeg vil sige skyggestreg, selvom den er ret tydelig.

Hvis du var gravid og 6 uger henne, så burde den være meget tydeligere.

Anmeld Citér

29. juni 2021

24 år

Profilbillede for 24 år
Charl90 skriver:

Jeg vil sige skyggestreg, selvom den er ret tydelig.

Hvis du var gravid og 6 uger henne, så burde den være meget tydeligere.

Nej, man kan godt være langsom til at teste positiv, nogle får først svage streger i uge 6-7

Anmeld Citér

29. juni 2021

Altea

Hvis den er aflæst efter tid, kan de test dér sagtens blive ugyldige med tydelige streger med farve i.
Og er det er graviditet på 6 uger ser det som du selv tænker - ikke sundt ud.

Og nej, det er ikke normalt med svage, utydelige streger i uge 6/7 stykker - her vil hcg jo skulle være mange tusinder ved en sund graviditet, og give helt tydelige test. Det er en meget meget lille % del der ikke kan teste positivt uden tvivl 4+0 forventet mens

Anmeld Citér

1. juli 2021

Blomste

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg forsøger at blive gravid med 1. barn og har aldrig prøvet det her før. Så jeg har i den grad brug for nogle ekspertmeninger til denne underlige situation…

Jeg havde menstruation for ca to uger siden, helt normalt til tiden. Jeg havde taget en graviditetstest dagen før, der var negativ.

I går og i dag (lige omkring hvad der bør være ÆL) har jeg så haft brunt udflåd, nok til at jeg har taget et bind på, og der var lidt lyserødt blod tidligere i dag.

Så tog jeg en valmed test, og den er…svagt positiv? Eller hvad? Er den for svag til at “tælle”? Er det bare en skyggestreg? Jeg synes der er farve i, men hvad synes I?

Nu har jeg jo mange bekymringer. Hvis jeg er 6 uger henne er det vel for svag en streg og kunne tyde på en bio, eller måske en graviditet udenfor livmoderen? Eller er testen slet ikke positiv, og det brune udflåd er bare ægløsningsrelateret (skal siges at jeg ikke har oplevet det før)?

Jeg går ud og køber et andet mærke test i morgen, men jeg turde ikke vente med at spørge nogen, hvis det er tegn på noget farligt og jeg skal skynde mig til lægen…

På forhånd tak for råd

Har du testet igen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.