Nyt fra spørgejørgen: MD-scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

439 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. oktober 2009

Nymor

Hej igen

I er jo en uendelig kilde til viden herinde  ;o)

Fortæl mig lige om MD-scanning --- det er en Misdannelsesscanning, ikke?

Men ...hvis nu man opdager at der er en masse galt med barnet, så er det jo for sent at gøre noget ved det, ikke?

Det var bare lige dét ...

Knus  ;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

jo, det er forkortelse for misdannelse. De fleste fagpersoner vil dog hellere kalde den "gennemscanning" da det har en knapt så negativ klang

Hvis man finder ud af at barnet et svært handicappet og at der er ringe eller ingen chance for overlevelse, vil man i de fleste tilfælde sætte kvinden i fødsel (efter noget medicin som slår barnet ihjel i maven). Det er en barsk omgang, men det kan være nemmere at tage afsked med et sygt barn i nogen af 20. uge, i stedet for at skulle gå graviditeten ud og derefter stå i den altid svære situation. Jeg er ikke helt inde i det, da jeg, heldigvis, aldrig har været i den situation, så jeg kan ikke fortælle dig præcis hvordan det foregår. Jeg ved kun at det kræver en masse samtaler med fagfolk og at det er en ubeskriveligt svær situation at stå i!

Håber det gav lidt mening!?

Knus Caroline

Anmeld

28. oktober 2009

Nymor

Kære Caroline

Mange tak for svaret - jeg  blev MEGET klogere! Puha, håber ikke, at jeg skal igennem sådan en omgang og tillykke til dig, der er sluppet for det  ;o)

Knus  ;o)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.