Provera / Gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.290 visninger
16 svar
6 synes godt om
23. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej. Sagen er den at jeg netop er opstartet en provera kur, fordi min mens har været uregelmæssig efter en bio i april. Jeg har pletblødt meget men ingen reel menstruation siden.

til dem som ikke ved det, er provera en kur som frigiver slimhinden på livmoderhalsen og fremkalder menstruation.

imorges (dag 2 ud af 10) på provera, valgte jeg lige at tage en test bare for en sikkerhedsskyld, og der kommer en svag skygge/teststreg. 
nu er jeg i tvivl om hvorvidt jeg kan være gravid fordi min cyklus jo har været helt ustyrlig, og i så fald, om jeg skal afbryde kuren.

hvad tænker i? 
jeg har videomøde med lægen i eftermiddag, og håber der at blive klogere. Vil i hvert fald gerne have be eller afkræftet graviditet før kuren fortsættes.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Uh. Jeg ville i hvert fald spørger lægen om du skal fortsætte med medicinen hvis der er chance for at du kan være gravid. Blev det ikke tjekket at du ikke var gravid inden du opstartede medicinen?

Jeg kan godt se en meget utydelig skyggestreg hvis jeg zoomer ind

Anmeld Citér

23. juni 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Uh. Jeg ville i hvert fald spørger lægen om du skal fortsætte med medicinen hvis der er chance for at du kan være gravid. Blev det ikke tjekket at du ikke var gravid inden du opstartede medicinen?

Jeg kan godt se en meget utydelig skyggestreg hvis jeg zoomer ind

Tak for svar. Nej kun via en graviditetstest som jeg tog herhjemme. 
men ville da være mere tryg hvis de lige tog en blodprøve af mig inden jeg fortsætter. Det kan jo sagtens bare være en skygge, men kan mærke en uro i maven som gør mig utryg ved at fortsætte

Anmeld Citér

23. juni 2021

Mortil_2

Anonym skriver:

Tak for svar. Nej kun via en graviditetstest som jeg tog herhjemme. 
men ville da være mere tryg hvis de lige tog en blodprøve af mig inden jeg fortsætter. Det kan jo sagtens bare være en skygge, men kan mærke en uro i maven som gør mig utryg ved at fortsætte

Det kan jeg godt forstå! Sådan en behandling er nok ikke den bedste hvis man er gravid.

Spørg lægen i dag. Måske kan du få tid til en blodprøve i morgen. Og tag en test mere derhjemme i morge

Anmeld Citér

23. juni 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hej. Sagen er den at jeg netop er opstartet en provera kur, fordi min mens har været uregelmæssig efter en bio i april. Jeg har pletblødt meget men ingen reel menstruation siden.

til dem som ikke ved det, er provera en kur som frigiver slimhinden på livmoderhalsen og fremkalder menstruation.

imorges (dag 2 ud af 10) på provera, valgte jeg lige at tage en test bare for en sikkerhedsskyld, og der kommer en svag skygge/teststreg. 
nu er jeg i tvivl om hvorvidt jeg kan være gravid fordi min cyklus jo har været helt ustyrlig, og i så fald, om jeg skal afbryde kuren.

hvad tænker i? 
jeg har videomøde med lægen i eftermiddag, og håber der at blive klogere. Vil i hvert fald gerne have be eller afkræftet graviditet før kuren fortsættes.

Umiddelbart skal du stoppe med det samme. Især hvis du er (“rigtigt” ) gravid(og det ikke er en skyggestreg). 
jeg var selv på provera efter at have blødt som en vanvittig i flere måneder, da jeg blev gravid sidste gang. Jeg fik af vide af lægen at jeg skulle stoppe med det samme. 

Anmeld Citér

23. juni 2021

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Umiddelbart skal du stoppe med det samme. Især hvis du er (“rigtigt” ) gravid(og det ikke er en skyggestreg). 
jeg var selv på provera efter at have blødt som en vanvittig i flere måneder, da jeg blev gravid sidste gang. Jeg fik af vide af lægen at jeg skulle stoppe med det samme. 

Tak for svar. Jeg skal aflevere en morgen urin ved lægen imorgen og så tager vi den derfra. Hvis den er negativ så supplerer de nok med en blodprøve, men jeg fik i hvert fald besked på at stoppe kuren indtil vi var helt sikre

Anmeld Citér

23. juni 2021

Mortil_2

Krydser fingre for en positiv test i morgen

Anmeld Citér

23. juni 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Krydser fingre for en positiv test i morgen

Tusind tak

Anmeld Citér

24. juni 2021

Anonym trådstarter

Test ser sådan ud her til morgen  lægen får min urinprøve idag - ved sku næsten ikke hvad jeg skal tro og mene

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

24. juni 2021

Mortil_2

Det er godt nok en gyser Man kan stadig se stregen, måske endda en anelse tydeligere end i går. Spændende hvad lægen siger til det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.