3,5 år sover 3 timer efter BH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juni 2021

Anonym trådstarter

Har brug for at få andre syn på denne situation..

min søn er her sidste sommer flyttet op i mellemgruppen 2-4 år, han er nu 3,5 år gammel- mit problem er at når han har været i børnehave, kommer han hjem og sover 2-3 timer hver dag, så står han op og er frisk, spiser aftensmad og blir lagt til køjs kl 20 ca, og sover som regel igen senest 21, men nogle gange vækkes han af storebror som larmer lidt og så kan de køre den til 22 hvis de får lov så at sige.. er det normal adfærd at man sover så meget efter børnehaven? Han blev vendt fra at sove middagslur derhenne i februar- og siden da har han gjort som han gør nu...

overvejee at få tjekket hans vitamin niveau eller noget hos lægen, men kan ikke finde ud af om jeg overdriver eller ikke... 

hvad havde i gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2021

Bianca14

Virker han træt ellers i løbet af dagen? 

Jeg ville nok lige vende det med lægen. Min datter var i en periode også meget træt efter børnehave og det viste sig at hun havde voldsom d-vitamin mangel (på trods af mange timer udenfor pga. Corona og sund kost). Det var hurtigt fikset med højt tilskud et par måneder, men der kan opstå nogle ubehagelige følgesygdomme hvis de går med det længe  

Anmeld Citér

23. juni 2021

Moep

Tror helt sikkert også jeg ville tage forbi lægen og få målt hans værdier. Jeg tænker enten d-vitamin eller jernmangel.  

Anmeld Citér

23. juni 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Har brug for at få andre syn på denne situation..

min søn er her sidste sommer flyttet op i mellemgruppen 2-4 år, han er nu 3,5 år gammel- mit problem er at når han har været i børnehave, kommer han hjem og sover 2-3 timer hver dag, så står han op og er frisk, spiser aftensmad og blir lagt til køjs kl 20 ca, og sover som regel igen senest 21, men nogle gange vækkes han af storebror som larmer lidt og så kan de køre den til 22 hvis de får lov så at sige.. er det normal adfærd at man sover så meget efter børnehaven? Han blev vendt fra at sove middagslur derhenne i februar- og siden da har han gjort som han gør nu...

overvejee at få tjekket hans vitamin niveau eller noget hos lægen, men kan ikke finde ud af om jeg overdriver eller ikke... 

hvad havde i gjort? 

Kunne det være han skal have en middagslur i stedet? 

Anmeld Citér

23. juni 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Hvis han blev vendt fra middagsluren før han egentlig var klar kan det godt forklare det. Min ældste fik taget middagsluren for tidligt, og som følge deraf sov hun allerede 16:30-17 i en lang periode. Hun sov så derfra og helt til næste morgen. 

Anmeld Citér

23. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvad laver I efter BH?

Altså jeg ville ikke lade min 3,5 årig sover 3 timer, da jeg tænker det vil gå ud over nattesøvnen

Anmeld Citér

24. juni 2021

Strain

Din dreng lyder slet ikke klar til at slippe sin middagslur, og har jo brug for at koble af og hvile sig.

Hvorfor må han ikke sove middagslur nede i børnehaven?

Jeg har 3 børn, og de har sovet en time eller mere til middag indtil 5-6 års alderen. Den ene hvilede endda (blundede og sov i en halv times tid) da han startede i før-skole. Det behov fik de fik passet ind i planen.

Da børnehaven prøvede at tage hans lur ved 4-års alderen, så sov han bare på legepladsen i et hjørne. Min yngste er nu 4,5. og han falder i søvn derhjemme ved 15-16 tiden, så vækker jeg ham efter 30 minutter. Han må meget gerne sove i børnehaven, men er først træt sidst på eftermiddagen. Han hviler / sover også en halv time her hjemme i weekenden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.