Lavt stofskifte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

397 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej. 
sagen er den at jeg har fået konstateret lavt stofskifte i forbindelse med at jeg ikke er blevet gravid efter 4 år uden at være på p piller eller andet. Sygehuset mener at det er derfor jeg ikke er blevet gravid. (Min mand skal have tjekket hans sædkvalitet i næste uge) jeg er nu kommet på nogen tabeletter eltroxin, som skulle hjælpe med at normalisere mit stofskifte. 

Har i andre været i lignende situation? 
jeg har snakket/læst om nogen, som blev hurtige gravide efter opstart af tabeletter? 

hvor længe var i om at blive gravide efter opstart på medicinen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2021

SKXXX

Profilbillede for SKXXX

Hej! Jeg fik konstateret for lavt stofskifte på grund af meget uregelmæssig menstruation. Der prøvede vi dog ikke at blive gravide endnu. Jeg startede på eltroxin, og vi begyndte på projekt baby tre måneder senere. Der blev jeg gravid i første cyklus.

Jeg var dog også kun 23 år og havde et BMI på omkring 18,5. 

Anmeld Citér

23. juni 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det tog omkring et år fra jeg startede på medicin til jeg blev gravid, men mit stofskifte havde svært ved at stabilisere sig. Held og lykke!

Anmeld Citér

23. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej. 
sagen er den at jeg har fået konstateret lavt stofskifte i forbindelse med at jeg ikke er blevet gravid efter 4 år uden at være på p piller eller andet. Sygehuset mener at det er derfor jeg ikke er blevet gravid. (Min mand skal have tjekket hans sædkvalitet i næste uge) jeg er nu kommet på nogen tabeletter eltroxin, som skulle hjælpe med at normalisere mit stofskifte. 

Har i andre været i lignende situation? 
jeg har snakket/læst om nogen, som blev hurtige gravide efter opstart af tabeletter? 

hvor længe var i om at blive gravide efter opstart på medicinen? 

Hej. Jeg har også lige fået konstateret for lavt stofskifte i forbindelse med min/vores henvisning til udredning for gentagne graviditetstab. 
Som jeg ser det, er mit problem ikke at blive gravid, men at holde på det (3 graviditeter i løbet af ca. 8 mdr). Det vides endnu ikke om mit lave stofskifte er årsagen til mine 3 ufrivillige graviditetstab, men det kan være årsagen/medvirkende årsag ved mig. 
Jeg skal også opstarte på tabletter som hedder Euthyrox (samme virksomme stoffer som dem du nævner). 
Jeg  for at du snarest står med en positiv test, og en blivende graviditet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.