Hvordan får I tid til motion?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej.

Jer, der også har små børn, hvordan får I tid til at dyrke motion og holde jer I form?

Jeg ville virkelig gerne motionere en hel del, så jeg kunne komme i god form, da jeg har taget 12 kg på af at få min sidste baby for 2 år siden - men jeg har svært ved at finde tiden.
Jeg går ture om aftenen og cykler nogle gange, men det er bare ikke nok.
Mine sportsgrene er cykling og rask gang. Ikke fitness, det kan jeg ikke lide.

Nogle gode tips ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Det er bare vildt svært at få tid til! For mig virker det bedst med hjemmetrænings videoer. Lidt kedeligt, men ok effektivt.

Bruger fitness world's videoer som ligger på you tube. Der er alt fra step, til styrketræning, yoga og pilates. Og så er de typisk kun omkring 25 min hvilket jeg synes er overskueligt. Derudover prøver jeg at cykle for at få lidt mere kredsløbs træning. En omvej hjem fra arbejdet er den mest tidsbesparende måde at gøre det for mig 

Anmeld Citér

22. juni 2021

BertaS

Profilbillede for BertaS
Anonym skriver:

Hej.

Jer, der også har små børn, hvordan får I tid til at dyrke motion og holde jer I form?

Jeg ville virkelig gerne motionere en hel del, så jeg kunne komme i god form, da jeg har taget 12 kg på af at få min sidste baby for 2 år siden - men jeg har svært ved at finde tiden.
Jeg går ture om aftenen og cykler nogle gange, men det er bare ikke nok.
Mine sportsgrene er cykling og rask gang. Ikke fitness, det kan jeg ikke lide.

Nogle gode tips ?

Hej

Jeg har også tidligere været glad for at cykle. Og jeg er glad for at gå. Begge dele kræver en del tid for at være effektivt. 

Da mine unger var mindre begyndte jeg derfor at løbe. Det er hurtigere at få den samme cardio træning og kan klares alle steder. Jeg er alene med ungerne nu hver anden uge og der løber jeg når jeg har fri dage (skiftende arbejdstider) samt da de var små havde jeg en nabo til at sidde ved dem om aftenen i 30 min mens jeg tog en hurtig løbetur. Nu kan de godt være alene i 30 min.

Du har måske en mand? Måske mens han putter børn. Eller laver aftensmad. Så er der stadig aften tilbage. 

Jeg har også løbet med en klapvogn - og nu med dem begge på cykel ved siden af. Det er bedre end ingenting. 

Mine forældre er også flinke til at passe dem mens jeg lige løber en tur - også nogle gange når vi er på besøg der. 

Det jeg vil frem til er nok at for mig handler det om at prioritere. Dvs det er ok at prioritere sig selv - løbe en hurtig tur mens man har gæster der passer. Vi ses tit og min nærmeste familie vil gerne hjælpe med at jeg også kan få lidt tid og træning for mig selv.

Jeg bruger også forskellige hjemmetrænings programmer. Det er lidt kedeligt, men bedre end ingenting og kan laves på stuegulvet eller i haven i denne tid. Enten aften eller sammen med ungerne lørdag morgen (mens de evt ser tegnefilm) 

Tid er der ikke meget af med små børn så man må være effektiv når man træner og enig i familien om at det er ok at prioritere - og hvornår. 

God dag. B. 

Anmeld Citér

22. juni 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg går og cykler til de fleste steder, for at få bare en smule motion der. Og så træner jeg med mine børn. Altså jeg bruger dem i min træning. Min yngste på 1½ år elsker når jeg svinger hende frem og tilbage som en kettlebell, så der er god arm træning i det! Den ældste på næsten 7 kommer op på mine skuldre mens jeg laver squats. Den store og jeg laver planken sammen mens den yngste som regel kravler rundt på min ryg. Det gør det mere hyggeligt og sjovt, og vi får lavet noget sammen som familie om eftermiddagen i stedet for at sætte os foran en skærm.

Anmeld Citér

22. juni 2021

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Hvis dit mål er at tabe vægt, kan du sagtens gøre det blot ved at have mere fokus på kosten. Få udregnet dit kaloriebehov og download en app så du kan tracke dine måltider. Det er en god måde at lære lidt om mængder og kalorieindhold i diverse fødevarer. 

Tænk al den dagligdagsmotion ind du overhovedet kan, alt tæller lige fra cykel- og gåture, leg med børnene, gang på trapper og fra A til B.

Vægttab handler om at skabe et kalorieunderskud, dvs. kalorier indtaget vs. kalorier brugt.

Og til dit egentlige spørgsmål: jeg prioriterer det benhårdt. Det er blevet en vane for mig gennem årene og jeg har det bedst rent mentalt, når jeg bevæger mig. Jeg lider i perioder af angst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.