Anonym skriver:
Hej.
Jer, der også har små børn, hvordan får I tid til at dyrke motion og holde jer I form?
Jeg ville virkelig gerne motionere en hel del, så jeg kunne komme i god form, da jeg har taget 12 kg på af at få min sidste baby for 2 år siden - men jeg har svært ved at finde tiden.
Jeg går ture om aftenen og cykler nogle gange, men det er bare ikke nok.
Mine sportsgrene er cykling og rask gang. Ikke fitness, det kan jeg ikke lide.
Nogle gode tips
?
Hej
Jeg har også tidligere været glad for at cykle. Og jeg er glad for at gå. Begge dele kræver en del tid for at være effektivt.
Da mine unger var mindre begyndte jeg derfor at løbe. Det er hurtigere at få den samme cardio træning og kan klares alle steder. Jeg er alene med ungerne nu hver anden uge og der løber jeg når jeg har fri dage (skiftende arbejdstider) samt da de var små havde jeg en nabo til at sidde ved dem om aftenen i 30 min mens jeg tog en hurtig løbetur. Nu kan de godt være alene i 30 min.
Du har måske en mand? Måske mens han putter børn. Eller laver aftensmad. Så er der stadig aften tilbage.
Jeg har også løbet med en klapvogn - og nu med dem begge på cykel ved siden af. Det er bedre end ingenting.
Mine forældre er også flinke til at passe dem mens jeg lige løber en tur - også nogle gange når vi er på besøg der.
Det jeg vil frem til er nok at for mig handler det om at prioritere. Dvs det er ok at prioritere sig selv - løbe en hurtig tur mens man har gæster der passer. Vi ses tit og min nærmeste familie vil gerne hjælpe med at jeg også kan få lidt tid og træning for mig selv.
Jeg bruger også forskellige hjemmetrænings programmer. Det er lidt kedeligt, men bedre end ingenting og kan laves på stuegulvet eller i haven i denne tid. Enten aften eller sammen med ungerne lørdag morgen (mens de evt ser tegnefilm)
Tid er der ikke meget af med små børn så man må være effektiv når man træner og enig i familien om at det er ok at prioritere - og hvornår.
God dag. B.
Anmeld
Citér