Skuffet over min mor - igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
8 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juni 2021

Anonym trådstarter

Min familie og jeg fik en hund forrige weekend og ham er vi selvfølgelig rigtig glade for.. 

Min mor bor 20 minutter fra os, men kommer ca hjem til os 3 gange om året... Hendes evige undskyldning er at hun synes der er langt. Vi er hos hende og hendes mand 1-3 gange om måneden, fordi vi jo gerne vil være sammen med hende..  

Nå men hun glæder sig til at se vores hund, siger hun. Både i telefon og på SMS er mit svar, at hun bare skal komme og vi glæder os. Det svare hun slet ikke på.. og jeg tænker ikke hun har tænkt sig at komme. Hun forventer nok bare vi kommer med den på et tidspunkt.. 

Hun sårer mig så meget!! Ikke fordi hun ikke er intresseret I min hund(hvilket hun ellers virker til, for hun spørger på SMS til den) Men fordi det åbenbart er for meget at forvente at hun vil besøge sin datter og børnebørn.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2021

Babilooo

Jeg ville spørge direkte - uden at virke anklagende i tonen - hvorfor I ikke får besøg..? Turen er den samme for hende som for jer. 

Du kan også konkret skrive “hvad med at I kommer til middag enten mandag eller torsdag”.

Anmeld Citér

21. juni 2021

Anonym

Det er svært at være i, når man er skuffet over andres handlinger eller mangel på samme. 

Vi står i en modsat situation. Mine svigerforældre er skuffede over vi ikke besøger dem nok. Det har de sagt direkte. Vi har ikke så gode erfaringer med at komme uanmeldt, da de altid virker til ikke lige at have lyst på det givne tidspunkt, og det kan være svært at aftale et tidspunkt, fordi de ofte har meget at se til. Modsat inviterer de os heller aldrig. 

Hvis du ikke allerede har prøvet, så synes jeg, at du skal give din mor en helt konkret invitation. 

Anmeld Citér

21. juni 2021

Anonym

Mit bedste råd er at sige det til hende, måske hun slet ikke selv tænker over det. Men bare er blevet vant til at i altid kommer til hende. 

man kan også bruge andre metoder. I stedet for at skrive “du kommer bare” så skriv “har du lyst til at komme på søndag” Jeg ved af personlig erfaring at mange forældre og svigerforældre ønsker en direkte invitation da de ikke vil være for anmassende.  

men når det så er sagt, så forstår jeg udemærket din frustration da jeg selv har en mor der ikke har “tid” til sine børnebørn. 

Anmeld Citér

21. juni 2021

Anonym

Puha sådan er min mor også og vi har 40 minutter.

Min mor gider ikke når vores hjem er ryddet ifølge hende.

Vi har 2 børn og deres legetøj.hun er en af dem der kigger på lister om de er rent.

Og hvis vores ældste skal hjem til hende siger hun til mig. Så kan du gør ordentligt rent...

Mit hjem er som alle andre der har børn. Men det fatter hun ikke.

Så jeg/min mand besøger hende heller ikke merer.

Og det gør hun heller ikke. Det irriterer mig vildt meget. Har periode hvor jeg synes det er træls. Prøver at tænke sådan. Det er udaf mine hænder og jeg kan ikke gør noget ved det. Min dør står åben. Vil hun mere kan hun gør merer.

Især når hun besøger min andre søskende merer end jeg. 

Anmeld Citér

21. juni 2021

Mullemee

Anonym skriver:

Min familie og jeg fik en hund forrige weekend og ham er vi selvfølgelig rigtig glade for.. 

Min mor bor 20 minutter fra os, men kommer ca hjem til os 3 gange om året... Hendes evige undskyldning er at hun synes der er langt. Vi er hos hende og hendes mand 1-3 gange om måneden, fordi vi jo gerne vil være sammen med hende..  

Nå men hun glæder sig til at se vores hund, siger hun. Både i telefon og på SMS er mit svar, at hun bare skal komme og vi glæder os. Det svare hun slet ikke på.. og jeg tænker ikke hun har tænkt sig at komme. Hun forventer nok bare vi kommer med den på et tidspunkt.. 

Hun sårer mig så meget!! Ikke fordi hun ikke er intresseret I min hund(hvilket hun ellers virker til, for hun spørger på SMS til den) Men fordi det åbenbart er for meget at forvente at hun vil besøge sin datter og børnebørn.. 

Sådan er min far og hans nye kone også. Det eneste der virker er, at invitere til en fast dag med fast tidspunkt. Så kommer de. Hvis vi siger, de bare kan kigge forbi, så kommer de aldrig.

Anmeld Citér

21. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Har I forsøgt med en direkte invitation.

Kom over til morgenmad lørdag kl 9.

Mange kan ikke lide at komme forbi uanmeldt, så de vil gerne have en invitation så de ikke forstyrre eller køre forgæves.

Anmeld Citér

21. juni 2021

Anonym

Hvorfor invitere i dem ik bare, til at komme forbi til en kop kaffe, i weekenden?

Min mor har ik bil og får det heller aldrig. Hun kommer kun på besøg hos os til jul og fødselsdage, hvor hun tit ka køre med min søster.

Til gengæld spiser vi sammen 1 x om ugen, hos hende. Vi bor 12 min fea hinanden i bil og 30 min på cykel. 

Min svigerfar og hans kone bor 5 min fra os. De ku ALDRIG finde på, at komme uanmeldt på besøg. De kommer når vi invitere. Og vi spiser hos dem 1x i mdren. 

Svigermor bor knap 2 timer. De vil køre land og rige rundt for at ses. Dem ser vi Ca 1 weekend pr mdr. Men de ku heller aldrig finde på at komme uanmeldte, på besøg. 

Anmeld Citér

22. juni 2021

Anonym

Jeg ville bare spørge direkte på en ikke-anklagende måde hvordan det kan være hun sjældent besøger jer. Der kan være mange grunde.

Min svigermor har nok besøgt os 5-8 gange i de 6 år jeg har været sammen med min mand. Vi har for nyligt talt om det (ikke som en "snak", bare tilfældigt i en samtale), og det viste sig at 1) hun er bange for selv at køre i bil igennem tunnellen herover, 2) hun har følt hun forstyrrer / er anmasende / irriterer os hvis hun spørger om hun må komme på besøg, og 3) hun elsker simpelt hen at have gæster hjemme og lave mad til os.

Vi har det fint sådan, der er jo intet ondt i det. 

Du kan også, som andre foreslår, give konkrete forslag til hvornår hun kunne komme. Hvis intet af det hjælper, så synes jeg bare du skal acceptere det er sådan det er, og så bare nyde at komme på besøg hjemme hos hende :-) Det må være for opslidende at gå og irritere sig over det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.