økonomi vs psykisk helbred

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
2 svar
1 synes godt om
21. juni 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Åh altså..

jeg troede jeg var igennem min stress så meget at jeg kunne begynde at arbejde hen i mod at arbejde eller uddanne mig videre..

men jeg er blevet klogere..

jeg var torsdag til samtale angående uddannelse i Valby, og hentede de 2 små med bus bagefter da jeg tænkte det ville være hyggeligt for dem..

søndag havde jeg stadig efterdønninger af at det havde været alt for meget...

jeg startede fredag med at måtte tage både sumitriptan(migrænemedicin) og 2 stk Ipren for overhovedet at kunne klare at stå og sørge for morgenmaden.. hele dagen følte jeg at jorden sejlede under mig og jeg havde blackouts så jeg endte med at være tæt på ildebrand i køkkenet...

jeg er nødt til at tage det alvorligt kan jeg godt mærke..

men sygedagpenge er noget lort.. eller det var det da jeg sidst fik det..

for det veksler mellem 4 og 5 ugers udbetaling.. når det er 4 ugers udbetaling så har vi 3200 kr til ALT i løbet af måneden efter regninger og ved de 5 uger er det 4800.. det er en meget stor forskel når man har 3 børn... og vores økonomi er stram i forvejen..

så nu står jeg og ikke rigtig ved hvad pokker jeg skal gøre af mig selv..

blive sygemeldt med risiko for at vi ikke kan sørge for vores børn eller blive ved med at jobsøge og så håbe på at jeg ikke får tilbudt job før jeg har det bedre.. hvis jeg overhovedet kan få det bedre uden hjælp..

jeg kan kun få tilknyttet stresscoach hvis jeg er sygemeldt med stress..

føler mig virkelig fanget lige nu..

jeg er dimittend på dagpenge.. min mand er psykisk syg på kontanthjælp og kommer aldrig til at arbejde igen.. jeg er lykkelig de dage han kan klare børnene efter kl. 17...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2021

Sprit25

Wampires skriver:

Åh altså..

jeg troede jeg var igennem min stress så meget at jeg kunne begynde at arbejde hen i mod at arbejde eller uddanne mig videre..

men jeg er blevet klogere..

jeg var torsdag til samtale angående uddannelse i Valby, og hentede de 2 små med bus bagefter da jeg tænkte det ville være hyggeligt for dem..

søndag havde jeg stadig efterdønninger af at det havde været alt for meget...

jeg startede fredag med at måtte tage både sumitriptan(migrænemedicin) og 2 stk Ipren for overhovedet at kunne klare at stå og sørge for morgenmaden.. hele dagen følte jeg at jorden sejlede under mig og jeg havde blackouts så jeg endte med at være tæt på ildebrand i køkkenet...

jeg er nødt til at tage det alvorligt kan jeg godt mærke..

men sygedagpenge er noget lort.. eller det var det da jeg sidst fik det..

for det veksler mellem 4 og 5 ugers udbetaling.. når det er 4 ugers udbetaling så har vi 3200 kr til ALT i løbet af måneden efter regninger og ved de 5 uger er det 4800.. det er en meget stor forskel når man har 3 børn... og vores økonomi er stram i forvejen..

så nu står jeg og ikke rigtig ved hvad pokker jeg skal gøre af mig selv..

blive sygemeldt med risiko for at vi ikke kan sørge for vores børn eller blive ved med at jobsøge og så håbe på at jeg ikke får tilbudt job før jeg har det bedre.. hvis jeg overhovedet kan få det bedre uden hjælp..

jeg kan kun få tilknyttet stresscoach hvis jeg er sygemeldt med stress..

føler mig virkelig fanget lige nu..

jeg er dimittend på dagpenge.. min mand er psykisk syg på kontanthjælp og kommer aldrig til at arbejde igen.. jeg er lykkelig de dage han kan klare børnene efter kl. 17...

I skal have noget hjælp  

Ingen af os kan fortælle dig, hvad du skal gøre. Men jeg havde altid valgt mit helbred. Altid! Kan I skære ned? 

Flytte i billigere? Sælge en bil? Kun have en streaming kanal? Får I boligsikring? Friplads? Osv osv. 

Vi har selv i en lang periode lever for det du får. 

Så det kan lade sig gøre 

Anmeld Citér

22. juni 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Sprit25 skriver:

I skal have noget hjælp  

Ingen af os kan fortælle dig, hvad du skal gøre. Men jeg havde altid valgt mit helbred. Altid! Kan I skære ned? 

Flytte i billigere? Sælge en bil? Kun have en streaming kanal? Får I boligsikring? Friplads? Osv osv. 

Vi har selv i en lang periode lever for det du får. 

Så det kan lade sig gøre 

tusind tak for at du tog dig tid til at skrive et svar :)

det betyder meget at vide at der er nogen der læste og at du har taget tiden til at svare mig :)

Jeg havde mest af alt brug for at få luft.. få det ud... det fyldte oven i en masse andre ting...

Jeg har regnet efter i forhold til økonomien og vi har ikke råd til at jeg skifter til sygedagpenge..

alt er allerede skåret helt ind til benet (hehe skriver slagteren )..

vi har levet med lav indtægt de sidste 10 år så det er ikke nyt at skulle holde øje med alle penge ind og ud hele tiden for at det ikke sejler...

vi får boligstøtte og socialpædagogisk friplads 100% pga min mands diagnose og vores økonomi...

efter at have regnet på det har jeg besluttet at jeg vil søge tilbage til kontor... droppe drømmen om mere uddannelse for nu...

jeg har stadig mulighed for 6 ugers selvvalgt så det skal jeg i gang med at kigge mere på da min kontor er fra 2009

tror der er noget der skal genopfriskes...

jeg vil søge efter deltid mest muligt i håbet om at få en blid start..

jeg søger allerede mest indenfor cykelafstand netop for at mindske min egen stress ved at undgå offentlig transport...

jeg kæmper videre og prøver at komme ovenpå selv..

jeg har nogle tætte veninder der selv har fået hjælp igennem stressen så jeg sørger for at suge til mig af de råd de har fået i deres forløb..

min sagsbehandler ringer kl. 12 i dag og så skal jeg helst være 100% klar med hvad jeg vil for han er en af dem der lyder som om han har tankerne alle mulige andre steder og 2 gange skrev han i min journal at jeg ville starte selvstændig og havde fået information jeg ikke anede noget om...

nok fra mig nu skal der arbejdes med at finde kurser på positivlisten der vil give mening...

har tænkt mig at gå ned til vores indkøbssted og prøve at sælge mig selv til købmanden når jeg har kurserne på plads.. han har før nævnt at kontorarbejdet ikke er hans favorit så hvis jeg nu kunne snakke mig til en stilling med det med en lav løn i hans verden som han kan få løntilskud til... det ville være win-win for os alle...

jeg skal bare bide i mig i et år for så er det hele nemmere med børnene.. og vi er ude af renoveringen herhjemme...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.