Kosttilskud hjæper det?.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
4 svar
5 synes godt om
19. juni 2021

Ellie098

Hej

Jeg stoppede på p-piller tilbage i slutningen af august måned, og jeg og min kæreste begyndt først rigtigt baby projektet her i starten af det nye år. Men min menstration er ureglmæssig og var det også i mine teennsgeår. Jeg har muligvis pco og det at svært at teste for ÆL da min cyklus er mellem 44 og 56 dage. Hvilket jeg også skal tale med min læge om i den kommende uge.

Men jeg er nysgerrig for at hører om der er nogle af jer som har oplevet at kosttilskud har hjulpet på cyklusen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2021

Abracadabra

Der er ingen dokumenteret effekt. Dvs at spørger man 1000 kvinder, er der ikke flere der opnår graviditet MED kosttilskud sammenlignet med UDEN kosttilskud. 

Der ER tilgengæld dokumenteret effekt af rygeophør eller vægttab (hvis man har højt BMI). 

Der er en kæmpe industri, der vil forsøge at overbevise dig om effekt af alt fra bidronningeføde til udtræk og ekstrem fortynding af berberis. Det virker desværre ikke. Det er humbug, overtro og heksekunst. Desværre. Lad være med at bruge alt for lang tid på humbug, gå hellere til lægen. 

Anmeld Citér

19. juni 2021

Musemåtte

Ja, kosttilskud har hjulpet mig fra en gennemsnitlig cyklus på 40 dage, til ned på fast 33 dage. Biosym omnimin som multivitamin, og gelé royal  En gang imellem tager jeg også noget Q10

Vi begynder først at prøve her til august, så om det hjælper med at blive gravid, det ved jeg ikke - men jeg har fået en fast cyklus med ægløsning på dag 18, så der er noget at starte ud fra

Anmeld Citér

20. juni 2021

Ellie098

Musemåtte skriver:

Ja, kosttilskud har hjulpet mig fra en gennemsnitlig cyklus på 40 dage, til ned på fast 33 dage. Biosym omnimin som multivitamin, og gelé royal  En gang imellem tager jeg også noget Q10

Vi begynder først at prøve her til august, så om det hjælper med at blive gravid, det ved jeg ikke - men jeg har fået en fast cyklus med ægløsning på dag 18, så der er noget at starte ud fra

Det lyder interessant! Er det så kun ved hjælp af dette som har gjort forskellen?

Anmeld Citér

21. juni 2021

Musemåtte

Ellie098 skriver:

Det lyder interessant! Er det så kun ved hjælp af dette som har gjort forskellen?

Ja, det er det. Jeg har ikke ændret noget andet i mit liv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.