Annoni skriver:
Kære
Jeg er 39 år og fik målt AMH på 2,7 og FSH på 6,3
Det var ret nedslående, jeg har børn i forvejen, men vi ønsker os et fælles barn. Jeg var til scanning på en privatklinik som viste ganske fine follikler (6 og 8 på hver side)
Nå, men vi blev anbefalet at gå i gang med behandling ASAP - vi havde forinden kun prøvet 2 mdr. Vi prøvede med is i maven og satte os for at give det et halvt år. Efter en måned havde jeg BIO og efter 3 mdr stod jeg med en positiv test. Jeg er nu 9+
Det jeg vil sige med det er blot, at en lav AMH ikke nødvendigvis betyder, at man har svært ved at blive naturligt gravid, da man sagtens kan have normal ægløsning og frigive et fint æg hver cyklus alligevel, men at mange nok vil reagere dårligt på fertilitetsbehandling, da der ofte ikke er så mange æg at få modne.
Jeg kender dog flere som er blevet gravide ved fertilitetsbehandling med værdier som “vores” og også lavere endnu - så I må endelig ikke miste modet.
Der er mange private klinikker som gerne behandler på trods af lav AMH - det koster, det ved jeg.
Jeg ønsker jer ALT held og lykke - og er sikker på det nok skal lykkes❤️
Kh jordemoderen
Mang tak for din søde besked 
Jeg prøver også at holde modet oppe og tænker det er godt at det er nu vi gerne vil have børn og ikke om 5 år, jeg prøver også at glæde mig over et helt normalt lavt FSH og det at jeg rent faktisk får ægløsning hvert måned og en cyklus uden de store udsving.
har dog altid døjet med en kort cyklus på 23-24 dage, så tanken om jeg ville løbe tør for æg lidt hurtigere har gennem årene strejfet mig mange gange, men det er desværre først nu jeg fandt min fantastiske kæreste, som så desværre også er en del ældre end mig, så det er vidts godt at der er nogle som kigger os igennem sømmene her efter et år.
Men ved godt tallet nu kan betyde at IVF ikke altid er en mulighed, så krydser virkelig alle mine fingre for en IUI hvor de bare skal have 1-2 æg!
Ja og så håber jeg at jeg ikke går i overgangs alderen som 35 årig men at min krop bare ikke sender så mange æg afsted af gangen, af en eller anden grund, men går også ud fra at ens FSH skal være en del højere før man går i overgangsalderen.