Folketingsflertal vil forbyde giftstoffer til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. oktober 2009

Hava

Et flertal i Folketinget (alle partier undtagen V og K) vil forbyde hormonforstyrrende stoffer, ftalater og andre giftige sager, der findes i børns tøj, legetøj, sutter osv.

Det er jo gode nyheder. Absurd, at det nu åbenbart er tilladt at proppe hormonforstyrrende stoffer i ting, som de små stopper i munden f.eks.

Og ret absurd, at det ikke er et helt enigt Folketing, der står bag det her.

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/kropogkemi/article814733.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Hava skriver:

Et flertal i Folketinget (alle partier undtagen V og K) vil forbyde hormonforstyrrende stoffer, ftalater og andre giftige sager, der findes i børns tøj, legetøj, sutter osv.

Det er jo gode nyheder. Absurd, at det nu åbenbart er tilladt at proppe hormonforstyrrende stoffer i ting, som de små stopper i munden f.eks.

det er noget med at hvis det er til børn over 4 år må producenten gerne putte pftalater i ting der ikke skal i munden godt det bliver forbudt nu... men så får vi nok EU på nakken

Anmeld

26. oktober 2009

oo

Hava skriver:

dybt absurd - begge dele! det kunne da være interessant at høre hvorfor V og K mener det er fint...på den anden side

Anmeld

26. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Det ville da være fantastisk hvis det virkelig blev til noget. Vi krydser

Anmeld

26. oktober 2009

FrkT

Endelig noget godt fra regeringens side

Men sådan noget burde bare være bestemt allerede da man begyndte at lave alle disse ting. Men bedre sent end aldrig.

Anmeld

26. oktober 2009

oo

FrkT skriver:

Endelig noget godt fra regeringens side

Men sådan noget burde bare være bestemt allerede da man begyndte at lave alle disse ting. Men bedre sent end aldrig.

hæhæ...ja det er jo så IKKE noget godt fra regeringens side, da de jo netop IKKE vil lovgive imod det

Anmeld

26. oktober 2009

FrkT

Tjuhl skriver:

hæhæ...ja det er jo så IKKE noget godt fra regeringens side, da de jo netop IKKE vil lovgive imod det

Hmm okay. Læste ikke artiklen, kun det trådstarter skrev... men så er det jo noget møj. Kan ikke forstå det så! Ihhh, nu blev jeg ellers lige positivt overrasket.

Anmeld

26. oktober 2009

ekzunz

Når du køber legetøj til dine børn skal du selvfølgelig tjekke at det er CE-mærket, men hvis det fx. er hobby-artikler så som maling, farver og lign. så kan du gå efter de produkter som er A-mærket. Det er en dansk mærkning som legetøjsbranchensfællesråd har lavet, og deres krav er oftest skrappere end lovgivningen.

Jeg har arbejdet med at få min mors farver Svanemærket, men det er jo desværre meget dyrt og omstændigt for små virksomheder.

Anmeld

26. oktober 2009

oo

FrkT skriver:

Hmm okay. Læste ikke artiklen, kun det trådstarter skrev... men så er det jo noget møj. Kan ikke forstå det så! Ihhh, nu blev jeg ellers lige positivt overrasket.

jeg har også kun læst det trådstarter har skrevet, men regeringen består af V og K som jo ikke vil lovgive imod.

Det vil folketinget (minus V og K) derimod gerne

Anmeld

26. oktober 2009

FrkT

Tjuhl skriver:

jeg har også kun læst det trådstarter har skrevet, men regeringen består af V og K som jo ikke vil lovgive imod.

Det vil folketinget (minus V og K) derimod gerne

Ahhh okay. Så giver det mere mening. Tak for det

Der kan du se hvor træt hende Thilde er efter en lang dag på arbejde og op kl 6 i morges. Gaaaab.

- men som selvfølgelig alligevel ikke gider gå i seng, fordi hun gerne vil have noget aften med manden, og har fri i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.